![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Hade du bra skäl på din tidigare vävstol?
Hur fick du det till i så fall? Det är över trettio år sedan jag gick i skolan så mycket har jag glömt. Men det var klart redan då att jag och nickepinnar passade aldrig ihop. Jag kan aldrig få bra skäl i en sådan vävstol .därför bestämde jag mig redan då att skaffa en kontramarsch vävstol och följaktligen har problemet med dåligt skäl aldrig dykt upp. Har du möjlighet så skaffa en kontramarsch till din vävstol så är du kvitt på dåligt skål för alltid. Kan tänka mig att du kan också försöka göra som du beskrev. Knyta till kypert hela vägen.Då får man ju inte den väv som man ville från början men det är kanske en medelväg att gå.? Mitt svar hjälper inte dig mycket men i bland kan man få ideer ändå. Hoppas att det löser sig. TESS! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
kolla uppknytning av trampor. runt lattorna kan man sätta gummiband, man får tramma hårdare men dom blir stadigare. (De heter väl lattor, där solven sitter?) får ursäkta om jag sagt fel termer haha.
Hum, tänker vad mer man kan göra för att få ett bättre skäl, jag har inte min väv bok hemma... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:15.