![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | ||
|
Citat:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Det är sant det där med motorn, men jag föredrar faktiskt det.
![]() ![]() Jag avskyr att vara tvungen att använda två kontroller för att styra hastigheten. (pedal och knapp/regel) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
|
Citat:
Brother maskinerna har bra matning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack för tipset om matta under min OL! Jag har redan en skrivbordsmatta under, men jag ska testa med ngt mjukare mer dämpande.
Detta med matningen och att matartänderna sitter brett isär är nog ett av mina problem. Min Husqvarna är ju en broderimaskin så jag har funderat på om det är det som är en del av mitt problem. jag syr ofta stickningar i kanten och om hörn och då är det jättesvårt att få arbetet dit jag vill. Jag använder en sådan där "lyftgaffel" men om jag väljer att stanna med nålen nere i tyget får jag ofta problem när jag vänder arbetet också, det glider ur läge och nålen går av... händer oftast när jag syr i stretch. Matningen blir nästan obefintlig i kanter och tunna band matas ju inte bra. Detta med hastigheter och pedaler osv har jag inte ens hunnit få ett hum om. Min maskin kan ställas in för att sy snabbare, men med tanke på mina andra problem så vore snabbare hastighet inte bra. Snabb = nålen går av och jag får rispor i spolhuset. Idag funkar föresten min sömnad som det gick troll i häromdagen. Jag kör låångsamt, använder broderipressarfot och nästan obefintligt pressarfotstryck. Fortfarande olika längd på varje stygn, men jämnare och det blir godtagbart iallafall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag syr ofta på min rose o har inga problem.
När du ska sy stickningar; Bra tips på sid 24 i manualen till maskinen, du kan ha nålen i många olika nållägen. "Speglingsknappen" använder man då. Och varför syr du med "nästan obefintligt pressarfottryck"? Normalläge är ju 4. När du syr knapphål, har du inte den svarta pressarfoten som heter knapphålsmätare, man kopplar en liten kontakt till maskinen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
Jag använder speglinsknappen ofta. Den är inget problem. i normalläge 4 matar maskinen inte bra i två lager velour... eller annat aningens tjockare i stretch. (jag syr kantstickning just nu och den ska även fästas vid dragkedja.) Den Matar lite bättre med mindre tryck. Jag har knapphålsmätaren. Den fungerar men jag upplever att det stjäl för mycket tid att hålla på att justera till rätt storlek på knapphål. Att ställa in för storlek 16 mm knapp ger mig ett bautastort knapphål så jag får testsy en del innan det blir rätt inställning.
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:38.