![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Ne nu blir jag galen! Det blir minsann fel hela tiden!
Jag har valt 41 maskor i detta (maskantal delbart med 8+1). Visst ska jag ha 41 maskor efter varje varv? För av någon anledning har jag helt plötsligt 43 st. Lol jag blir galen som sagt, o ger snart upp, samtidigt som jag vill få kläm på det, för det är ett fint mönster! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Om det är efter v5 som du har för många maskor kan det vara så att du gjort öhpt i stället för dubbel öhpt.
Kolla minst en gång till och ge inte upp. Lycka till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Lugnt och försiktigt ...
För felsökning: Kolla efter varje varv att du har så många maskor som du ska ha. Att rapporten flyter på som den ska. Var åttonde maska ska vara likadana. Jag vet att man kan bli galen, men jag vet också att man blir så nöjd så nöjd när man klurat ut vad som bråkade med en. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Haha tack! Jo jag ska prova igen, tyckte bara de flöt på, sen stötte jag ju på problem som jag trodde jag hade löst lol ahja, en sista gång ska jag nog prova. Du sa vart 8e maska ska va likadan, hur menar du då?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Jo din rapport är ju åtta maskor lång:
1234567812345678123456781234567812345678. Så om du tittar på t ex varv 5. Rapporten börjar med ett omslag. sen är det 5 räta maskor och sen ett omslag igen. Då ska alla ettor i raden ovanför vara ett omslag. Alla 23456 vara räta maskor och alla sjuor vara ett omslag och alla åttor vara en döhpt. Så samtidigt som du räknar så kollar du att rätt "siffra" har rätt "sorts" maska. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
oj, va smart! tack så himla mycket! När jag har tid ska jag prova, har haft sjuka barn o nu är jag själv lite sjuk
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 11:45.