![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
jersynål till overlockmaskiner
Till overlock maskiner skall inte jersy eller stretch nålar användas då de är konstruerade att komma närmare bakåt griparen för att minska risken för hoppstygn på symaskiner. Skall ej användas på overlockmaskiner. Janne
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Bibbis texil har El stetchnålar, till bra pris.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Tycker det är tråkigt/konstigt att många som är symaskinreparatörer
säger att man inte kan använda stretchnål till overlocken. Största vitsen med overlock är att sy i trikå. Universalnål ger hål i trikåtyg. Men om man använder stretchnål blir det inga hål. Det går liksom inte ihop!! varför har man inte löst problemet på 30 år? (om det ens existerar) Jag har sytt med stretchnål på overlock i över 30 år. Måste vara fler här på sysidan som gjort fel med gott resultat, eller? /Bibbi |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Fungerar det inte med ballpoint/jersey-nålar?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
I mina bernina overlocker funkar det.
Kanske fler kan skriva som har andra maskiner. / Bibbi |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Jag använder också stretchnålar till min gamla Brother och det fungerar bra. Jag har aldrig tidigare hört att man inte ska använda stretchnålar till overlocken.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Stretchnålar funkar bra i min HQ. När jag köpte den sa de i affären att man inte skulle använda stretchnålar men i bruksanvisningen står det att man ska ha nålar som passar tyget. Det läste jag tyvärr först efter att jag hade fått hål i ett antal trikåplagg.
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:14.

Hybrid-visning