![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
35 kr låter jätte billigt om man då jämför med andra vadd, det tål att tänkas på. Kanske blir det en tur till Ikea då
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag använder nästan alltid denna cotton 80/20. Lätt att handquilta om man vill
http://www.hancocks-paducah.com/Item--i-HL-90 Har anmält mig och fàr hancocks mail. Ganska ofta har de Free shipping om man köper för 75 dollar. Och dâ kan du köpa 2 kolli vadd. De har ocksâ bra quilttyger i massor |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Då ska jag kika på det. Det blir inte skatt i efterhand på det när man köper så mycket? Har köpt en del från usa (oftast ebay)men köper oftast så det passar i en flat påse. Köpte från fabric.com och å fick jag betala skatt efteråt.
Mvh Mirja |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Beställer man över 300 kronor (inkl frakt) så kan man råka på skatt. Ibland slipper man men det är isåfall för att Posten har missat försändelsen.
Posten får dock inte öppna en försändelse till en privatperson så antingen får de tro på vad som står på den gröna lappen eller begära ut ytterligare information från dig eller företaget som skickat produkten. Om man har ett enmansföretag så skall man inte skicka till det för då kommer Posten med sina långa fingrar och öppnar försändelsen. Men om man skulle påstå att man har köpt företagspost och skall ha leverans hem till dörren - nej se då räknas inte enmansföretag som ett företag längre... suck... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Har köpt massor från USA utan att få någon tullavgift. Det har varit böcker, tyger, tidningar, trådar m m. Har haft tur????? tror det är sällan att tullen lägger sig i numera!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Kan kanske vara olika var man bor? Jag har väl fått mina försändelser kontrollerade i 30% av fallen. Är det under 300 så blir det ingen tull så jag brukar försöka hålla mig under det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag har själv köpt mycket tyg från usa ibland för uppåt 600 kr och då från ebay och inte fått skatt på det hittills, men från Fabric.com fick jag skatt. Har nyss fått hem paket från fatquarter och får se hur det går. Många gånger har säljarna skrivit ner värdet, men det är inget som jag begärt.
Mistli |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:06.