![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler
|
|||||||
| Notiser |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Hej Bila, tack för svar.
Är inte rädd för att bygga och gillar att trixa så inte alls det som är problemet. Blev bara orolig när Katarina skrev att hon hade problem med täcksöm på Babylock, eftersom det är viktigt för mig att det fungerar. Använder du, Bila täcksöm mycket och har du haft problem? Vill helst bara ha en maskin, men både täcksöm & overlock ska fungera. Förresten, Evolution är en del dyrare än Evolve, vet du vad skillnaden är? Alltså om det är något speciellt som gör att det är Evolution man ska ha. Hmmm... Annars är en Babylock Imagine + En Janome Coverpro en hel del billigare än en Evolution. Men som sagt, vill helst bara ha en. Fick aldrig några mått Någon som orkar mäta bred, höjd & djup på en Evolution? (utan trådar) |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Ytterligare tips. Det finns en cover maskin som babylock säljer. Den är ganska dyr men bra. Den är väldigt stark och när min vanliga maskin haft problem att sy igenom så klarar den alltid det. Utrymmet till höger om nålen är litet och det är ett minus. Babylock har dyra maskiner och dyra tillbehör. Du kan säkert hitta en bra vanlig overlock till ett billigare pris än vad Babylock säljer. Kolla också vad det finns för tillbehör och vad det kostar.
Bernina säljer också overlocker och de har en kombinerad cover-overlockmaskin. Själv har jag Janome 644d och är jättenöjd med den. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Oj vad förvirrad man blir, hur ska man någonsin kunna välja.
Fick googlat mig fram till att skillnaden på Evolve & Evolution är att Evolution går lite, lite fortare att träda och att lampan är bättre. Men låter inte som tillräckligt för att betala 4000 mer? Marianne, tack för tips. Tycker bara det låter så underbart med automatisk trädning eftersom jag kommer att byta färg ofta och den kan man väl bara få med Babylock. |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Bila - tack för info - och ja, du har nog rätt, kanske bättre att investera lite mer och köpa i affär och istället spara tid & frustration
Och Strumpan, jag är ledsen men förstår fortfarande inte helt vad du menar med tvillingnålen. Är det att Bernina producerar en tvillingnål som är bredare än 4.0 som är speciellt bra? Kanske bara jag som är trög ![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Tvillingnål använder man inte till overlock. Däremot om man vill sy fuskcover på sin vanliga symaskin.
Till Babylock använder man El-nålar. Dom är lite längre och hållbarare än vanliga standarnålar. Lite dyrare i inköp. Vanliga standarnålar är inte gjorda för dom hastigheter en overlock kommer upp i och därför håller sämre. Köper man en maskin med vanliga standarnålar så måste man byta nål ofta. Elnålar finns i 80 och 90 och stretch. Bibbis texil har dom tillbra pris. Har även jättebra tråd Jag rekommendrar att du köper stora koner i dom färger du använder mest och 1000 yards rullar i färger du inte använder så ofta. Köp inte mer än 4 stora rullar av varje färg, Behöver du fler kan du kombinera med små. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
|
Citat:
Katarina |
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:22.

Någon som orkar mäta bred, höjd & djup på en Evolution? (utan trådar)

Hybrid-visning