![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler
|
|||||||
| Notiser |
![]() |
|
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
|
|
|
#1 |
|
|
Det står om Nettos erbjudande i reklambladet för den här veckan på deras hemsida. Symaskinen verkar gälla alla Netto-affärer utom en i Norrköping och en i Linköping.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Åhå, tack så mycket! Nu kollar jag med mina svenska fränder och ser om de kan ordna själva köpandet. =)
(Mina gamla monstermaskiner har varit bortom all räddning. När jag har lämnat in dem för service har reparatörerna sagt att det är billigare att skrota och köpa en bra ny, än att laga. Så det är inte pga grupptrycket som jag slutligen gav upp och köpte mig en ny, fin och alldeles, alldeles underbar PFAFF. Annars håller jag ju med dig, Lövkillen, om att de gamla brukar vara pålitliga, men jag hade uppenbarligen väldig otur med mina köp.) |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Väldigt konstigt att en reparatör säger så om en gammal maskin, för de gamla behöver bara bytas nål och lampa på. De behöver inga reservdelar.
Ibland kan några droppar olja blir liggandes i en maskin och blir som tuggumi. För en reparatör kräver detta många timmars arbete för att rensa bort geggan från maskineriet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Det finns ju delar även på en gammal symaskin som slits, t.ex. kol i motorn, drivremmar.
Jag frågade efter en drivrem för Bernina 530 i en lokal symaskinsaffär som utför reparationer, och hans svar var att det var omöjligt att få tag på. Det stämmer säkert att Bernina inte säljer dem längre, men jag fick tag på en ersättningsrem från USA iaf. Fjäder till trådspännaren fick jag tag på ifrån Kjell & Company. Men vissa reservdelar finns helt enkelt inte längre till gamla modeller, eller är väldigt dyra. Verkar t.ex. gälla Hook Drive Belt till gamla Pfaff. Kamdrev till Husqvarna 2000 6xxx verkar också dyrt. |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:09.

Annars håller jag ju med dig, Lövkillen, om att de gamla brukar vara pålitliga, men jag hade uppenbarligen väldig otur med mina köp.)
Hybrid-visning