![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Det här var ju jättekul!
Nu har jag provsytt lite försiktigt och åtminstone raksöm och zick-zack verkar funka. Däremot lyckas jag inte få de där mönstersömmarna att funka. Tror reglaget har kärvat helt enkelt. Får nog lämna in den på en genomgång av ett proffs. Nån som vet nåt om Singermaskinen, modell 431? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
Lämna inte den till nån reparatör. Försök först att lära känna maskinen. Vad skall du göra med Singern? Vad är det för fel på den? Vad är kompletta namnet? 431G? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Rör inte maskinerna förän du hittar en för dig läsbar manual. Det finns på nätet du kan söka på dem. Även här på Forumet finns det trådar för dina maskiner och manual. Sök och läs på dem.
Du har fina maskiner. Är Singern 431G? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
Till Berninan har jag trots ivrigt sökande på nätet inte kunnat hitta nån svensk manual. Bara en engelsk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det är inga fel på det du säger. Du bara jämför Berninan med Singern. De är olika maskiner.
Gör som manualen säger även för Singern. Men ha inga bråttom. Läs i manualen många gånger innan du sätter igång med raksöm. De olika spakenas funktioner kan du lära dig lätt. Jag har en senare model av din Singer. Många knappar är det samma. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Okej, jag blev kanske lite för ivrig
![]() Jag ska ta det lugnt och ta en sak i taget. Tack för din hjälp! Jag återkommer om det blir problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:58.