![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Låter verkligen som en spännande ide. Och förslaget på två rum eller avgränsning mellan sydelen och fikadelen låter inte så dumt. Vore även mysigt med lite sy/handarbetsböcker i en hylla i fika delen. En annan fördel med att avgrända sy och fika delen är att symaksiner kan föra ett himla oväsen.
Det skulle även vara bra att ha ett större klippbord man skulle kunna hyra då många kanske bor i mindre lägenheter där det alltid är ett problem med yta att klippa på. Ska bli spännande att se vad resultatet blir. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Låter trevligt, håller med om att det måste finnas plats för fika.Man kanske bara vill komma in en stund på en kopp kaffe och prata en stund.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Låter som en mycket bra idé, speciellt om det är två rum!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Det där med klippbord är något som jag skulle vara intresserad av och det finns faktiskt många personer som INTE har symaskin.
När det gäller cafébiten skulle jag rekommendera lokal vägg i vaägg med ett cafe och samarbeta |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tack alla för er respons och fina förslag.
Tanken är ju att cafe och sydelen ska vara uppdelade eftersom det inte känns ok att man ska dricka kaffe samtidigt som man använder sig av symaskinen och då riskerar att eventuellt förstöra maskinerna. Det med klippbordet var också något jag hade i åtanke så kul att höra att det kan vara intressant. Tack även för förslag om någon slags uppvisning eller försäljning av plagg. För att det ska vara så åtkomligt som möjligt för alla vill jag att det ska vara centralt beläget och områden som Medborgarplatsen, Slussen och Skanstull är ställen jag skulle kunna tänka mig att ha den här verksamheten. Tack igen för responsen och kom gärna med fler förslag om ni kommer på något! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Mycket trevlig idé!
Varför var det inte jag som kläckte den! Tillgång till fika...absolut, det är ju ½ grejen! Men så klart inte vid symaskinerna! Du kanske kan bjuda in någon/några att ha en sy tillsammans...antingen som du själv leder eller någon som tar hand om den delen!!! Mot en summa att få delta i detta , betalas ju den inhyrda ledaren!!! Jag vill att du ska öppna detta NU!!! Kramen...Lee (Englavitt) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag tycker inte att det ska vara två olika rum. Den ena verksamheten ska dra människor till den andra. Det får inte kännas som en barriär emellan dem. Om det vore det tror jag att risken finns att syrummet kan bli som en klubb för ett litet gäng entusiaster som vågar sig dit in och stå tomt däremellan. Det måste vara lätt att gå till syavdelningen. Givetvis ska man inte fika bland tyg och maskiner så någon avgränsning behövs - kanske ett staket/halv vägg. Både fikagäster och sygäster kan prata med varandra. Jag tycker också att sömnadsavdelningen inte får ligga så till att de som syr känner sig alltför exponerade... som om de stod på scen. Syavdelningen ska vara längre in i lokalen.
Det var mina åsikter. ![]() ps. ...och en vägg där besökarna kan sätta upp bilder på det de sytt kanske? Inte för annonsering utan bara för privatpersoner. ds. Senast redigerad av dreamcatcher den 2011-11-13 klockan 08:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:13.