![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
![]() Jag har en Singer Inspiration, väldigt nybörjarvänlig maskin,dessutom levererades den med något slags skydd framför nålen/pressarfoten, vilket jag antar är för att man inte ska sy sig i fingrarna. Dessutom är den inte allt för dyr heller.
När jag var i den åldern fick jag en leksaks-symaskin som man faktiskt kunde sy med, men jag tror inte att det tillverkas sånna längre. :/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jodå, min dotter har en barnsymaskin (Hello Kitty) som syr kedjesöm. Den fungerar faktiskt att sy med tro det eller ej, batteridriven och allt. Men den är erbarmeligt plastig så jag tycker mest synd om både henne och maskinen när hon skall sy på den.
Nu har jag faktiskt beställt en "riktig" Hello Kitty maskin till henne (Janome)... den åker långväga och måste vänta på en transport att ta sig över havet till Sverige så det kan ta ett tag. Jag håller tummarna för att den kommer före jul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
mariatherese......Levererar janome till Sverige nu, eller har du beställt från ett icke EU land kanske?
Undrar bara för jag är lite sugen på en coverlock. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Nej, det är ingen förändring tyvärr. Janomes Hallo Kitty maskin har jag inte ens hittat inom EU. Jag har beställt maskinen via en bekant i USA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Idag var jag och köpte en sådan symaskin till förrådet:
http://rudolfcouture.com/wardrobe/in...d=37&Itemid=39 En broderi-coh symaskin från tidig 50-tal. Det är inga fel på schweizisk ingenjörkonst ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ett litet tips det finns pressarfötter med fingerskydd väldigt bra innan dottern blir mer van. Kommer ihåg syslöjden på 60-talet då var man 9-år när man började sy på maskin, då började man sy i pappers mönster som hade olika figurer såsom spiral , cirklar trekanter, med mera som man skulle följa. Just när jag var djupt konsentrerad på spiralen som blev mindre och mindre satt helt plötsligt höger pekfinger fast under nålen och jag var inte ensam om detta. Jag kan säga det sitter i än idag jag har stor respekt för nålen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Jag är nyfiken på hur har det gått med din dotters födelsedagspresent och jag tror att det är fler än jag som är. Vilken maskin blev det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:31.