![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#1 |
|
![]() Finns någon som har erfarenhet av Electric Quilt 5? Isåfall, vad tycker ni om programmet?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
EQ5 är ett helt fantastiskt program! Jag har köpt det för några veckor sedan och är helnöjd. Det följer med en nybörjarbok till programmet som går igenom steg för steg de mest grundläggande funktionerna. Dessutom följer det en tjockare mer detaljerad bok som man kan använda som uppslagsbok när man undrar något. Det är väldigt kul att skapa ett datatäcke i tänkta färger och se de olika effekterna som blir när man byter färger, ramar eller vrider de olika blocken. Hur ofta har man inte försökt tänka ut hur det skulle bli om man gjorde si eller så...? Utskriftsfunktionen medger bl.a. utskrift av mallar med eller utan sömsmån, paperpiecing-mönster och applikationsfigurer. Det finns hundratals block och applikationsfigurer att välja på - dessutom kan man själv rita och spara sina egna block i ett bibliotek! Jag rekommenderar det! Absolut inte svårt att lära sig! Definitivt värt en tusenlapp om man är intresserad av quilting.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
![]() Tack! Det var vad jag trodde när jag såg demon på nätet. Var köpte du din? Köpte du via deras hem site i USA eller här i Sverige?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag skickade efter det från USA.
Det bästa priset jag kunde hitta var här, så jag valde det: http://planetpatchwork.com/eqoffer1.htm Där kostar programmet 88 dollar. Frakten kostar 40 dollar (!) men då får du det hemkört med budbil som expresspaket. Jag hade tur och slapp betala moms av nån anledning men annars brukar man åka på det. Även om du åker på moms, blir slutpriset under 1000:- I Sverige finns några återförsäljare och de som jag kollade med låg på mellan 1400:- och 1600:-. Leveranstiden var tio dagar. De svenska firmorna ville ha lika lång tid på sig att leverera. På köpet från Planet Patchwork fick man en cd-skiva, Stash, som var kompatibel med EQ5-programmet och som innehöll bilder på 1000-tals lapptäcks-tyger. Dessutom fick man en cd-skiva med en massa mönster för symaskinsbroderier - fast jag har ingen sån symaskin, så den har jag inte kollat. Men mönstren passar för de stora symaskinsmärkena, som Bernina och Viking m.fl. Hälsn. Margit |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Tusen Tack!!! Jag ska kolla siten. Rae
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:23.