![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
|
Snälla HJÄLP! Min Optima 120 krånglar...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Damma ur maskinen, byt nål och trä om den. Tråden kan halka ur trådspänningsbrickorna ibland
Kolla även så undertråden är rätt trädd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för snabbt svar!
Ska säga till maken, som brukar fixa mina maskiner, men idag har han hittills "gått bet" på det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Dra tandtråd mellan brickorna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Precis som Dahlia nämner, byt nål - den kan vara kantstött,
Damma ur maskinen, damm och smuts och skadad nål kan strula till det mesta. Håll alltid maskinen ren från damm och byt nål ofta. Följ instruktionsboken under skötsel för rengöring. Är det problem tekniskt eller misstänkt elfel - lämna alltid in maskinen av säkerhetsskäl till auktoriserad verkstad istället för att försöka åtgärda själv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Ang Optima 120
Tack för era tips och råd. Har testat men den tjurar fortfarande. Förmodligen är felet så enkelt, därför är det som det är. Lämna in den till symaskinsdoktorn är en tanke, men... ska rådfråga. Maken ska ta ytterligare en titt på maskinen, han har lagat symaskiner åt mig förut, så jag hoppas... Annars blir det nog "doktorn".
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:48.