![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Har du bytt nål?
Har du trätt övertråden rätt? Går den ordenligt mellan trådspänningsbrickorna. Har är undertråden rätt träd? Har du provat att sy annat tyg. Gärna ett snällt bomullstyg. Fungerar det? Iså fall kan du prova att lägga papper under sömmen när du syr. Byt till kvalitetstråd, och se om det fungerar bättre, vissa maskiner är kräsna. Fungerar ingenting, så är det nog ett besök hos symaskinsdoktorn som är aktuellt. Symaskiner behöver komma dit regelbundet, och när det är dags, så brukar de bli tjuriga. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
ja precis - tråden ! varning för IKEA´s billiga trådar, iaf om din maskin är ganska ny och lite mer än jätte-enkel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Detta låter precis som min symaskin!
Tygerna tuggas fast ner under maskinen där det dessutom är en stor härva av trådar jag får klippa bort och övertråden går av lite nu och då.. Vi har provat allt. Bytt tråd, spolat om tråden på underspolen, trätt om maskinen flera gånger, bytt nålar, ändrat trådspänningen,osv osv osv.. Men jag tror det är själva maskinen som det är galet på.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Håller du i trådändarna när du börjar sy. Om jag inte gör det får jag ofta problem med att tråden tjorvar ihop sig och tyget dras ned.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Kanske bara att maskinen ska städas?
Ta bort allt ludd som gör tråden "trög", kanske? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
lämna på service då brukar konstiga fel försvinna...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:06.