![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Ett tips på en prisvärd lättskött maskin, som har dom sömmar man behöver. Som kostar ca 1860 svenska kronor idag. http://www.sewingmachines.co.uk/brotherbc2100_info.htm
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Nu förstår jag skillnaden lite bättre och tack för tipset
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Svårt att tipsa egentligen då det ju är väldigt mycket fråga om tycke och smak också, både vad gäller funktion och utseende.
Husqvarna Viking E20 köpte jag nyligen online och den är en fullgod nybörjarmaskin i mitt tycke. + Tydlig instruktionsbok som visar steg för steg de inställningar och skruvar man kan behöva ändra ibland. + Överskådligt utseende som tydligt talar om hur man skall trä maskinen och hur man ställer in olika rattar för olika typer av sömmar. + Har alla grundsömmar och några till, knapphål i ett steg skall den också göra fast den funktionen har jag inte hunnit testa än. - Maskinen är lätt och vibrerar en hel del. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vet inte om du tvunget måste ha en ny symaskin, själv syr jag mycket och har en fin broderimaskin. Men när jag köpte den fick min dotter som tidigare inte sytt så mycket "ärva" min gamla Hugin, en tålig maskin som är över 20 år gammal. Efter service går den fortfarande lika bra. Så när du tittar runt i symaskinsaffärerna så fråga gärna om de har någon begagnad äldre maskin, fast min var så gammal fanns det alla de sömmar man behöver, men inte automatiska knapphål. Så om du hittar en fin maskin med några år på nacken så kan du få en bra maskin till ett bra pris. Och då nysevad och ev. med garanti.
Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:02.