![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Bernina rekommenderar jag. Allra helst 1300 eller 1150 MDA. Outstanding. Lätt att trä, du syr med genom flerdubbla
jeanssömmar lika bra som det tunnaste organza. Stretch, allt. Du använder endast vanliga universalnålar till den. Ta och provsy en sådan och trä även den. Alla maskiner skall du provträ. Jag har problem med mina händer. Var runt och kollade på alla märken. Bernina var den enda symaskin som säljaren bara drog ut alla trådar och trädde om från början. Det säger något om hur lätt den är att trä från början. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
tack för alla fina råd!
vad har ni för åsikter och erfarenheter av kombimaskiner? Singer Overlock 14SHT 967DC är jag mest sugen på just nu. Drömmen är en Babylock och en coverlock av något slag. Men jag får hålla mig till vad jag kan klara ekonomiskt och vad som passar mina behov. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag själv tror inte på kombimaskiner, men det beror på att jag inte hade orkat hålla på och ställa om mellan sömmarna. Jag vill kunna sy sömmarna efter varandra utan att behöva ställa om maskin.
Jag har en Bernina, vilket jag kan rekommendera starkt, den tyggar sig igenom nästa vad som helst. Den tyckte det var lite trögt (men det gick) när jag sydde genom 8 lager jeans. Min begränsning för hur många lager jag kan sy har hitills varit hur mycket jag får in under pressarfoten. Den är lättträdd och går som en klocka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Billiga maskiner?
Jag har inte kunnat bestämma mig för vilken overlock jag ska kunna köpa så det blir aldrig någon.
![]() Både Pfaff och Husqvarna har liknande enklare maskiner. Någon som testat någon av dem ![]() http://symaskinsexperten.se/Singer/O...ck-14SH754.htm http://www.symaskinswebbshoppen.se/D...&ProductID=132 http://www.symaskinswebbshoppen.se/P...%2cProductName |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Den allra enklaste overlocken på marknaden är Babylock. Ingen krånglig trädning och ingen trådspänning... Maskinen gör det åt dej..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag håller med Helene.
Vad beträffar trädningen på Babylocken så gillar jag inte luftträdningen något vidare. ![]() Vad beträffar sömnaden är den fantastisk. Den sköter trådspänningen perfekt. Dess matning är fantastisk. Den klarar tjocka luddiga tyger utan att krångla. Jag har haft en Pfaff tidigare och den var inte alls lika bra även om den hade någon grej som jag faktiskt saknar på Babylocken. Det var inget fel på den men den var inte lika enkel att sy på. Jag har provsytt på en enkel modell av Bernina men jag kommer inte ihåg modellbeteckningen. Det var inget fel på den heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Det kan ju förklara varför de är dyrare än alla andra förstås... Jag har letat men hittar ingen Babylock till nybörjarpris - har ni tips att ge? Blocket finns alltid men vill gärna läsa in mig innan jag letar vidare där.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
Hej!!
Jag har också en likadan fråga. Vilken är bättre, lättare att använda eller favoriten: Pfaff 4.0 eller Huskylock S25?? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:05.