![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Det tycker inte jag heller men kan vara värt att prova. Kan oxå vara så att nån nål fått sig en törn under transporten och blivit skadad, behövs så lite för att det ska repa upp maskor.
Testa och byt nålarna så håller jag tummarna att du får sy i helgen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har en Janome Mylock och syr så gott som alltid (när det gäller stretchiga tyger) med Schmetz stretchnål grovlek 75. Det fungerar alldeles utmärkt och tyget går inte sönder. Jag brukar ta det lite lugnt vid tjocka sömmar, särskilt om det är velour eller annat tjockare tyg, men än så länge har ingen nål gått sönder.
Har du handlat hos Bibbis textil någon gång? När jag läste hennes senaste nyhetsbrev så skrev hon om en ny (?) sorts EL-nål som verkade intressant... Hälsningar från Anette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Memmel, står det uttryckligen på din maskin att det är HA-1 SP som ska användas? För om jag har fattat det hela rätt är det ju speciella serger-nålar som avses.
Nej, jag har inte handlat på Bibbis textil. Hade faktiskt hoppats på att hon skulle kika in i trådn och ge lite vägledning ;-). En till fråga till församlingen: Kan man använda vanlig sytråd till overlock? Såsom jag har förstått det hela är overlocktrådar smalare än vanlig sytråd och därför bör overlock inte användas till vanlig sömnad. Men funkar det omvända? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Du kan mycket väl använda vanlig sytråd overlocken. Även broderitråd och effekttråd. Men det brukar fungera med bra billigare tråd.
Bibbis DorTack är utmärkt i overlocken. Börja gärna och köp dom små 1000 meterrullarna. Se vilka färger som du använder. Färger som du använder mycket av köper du större rullar av. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:16.