![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Var med om samma sak på jobbet.
De ringde upp och frågade om de hade rätt besöksadress, och jag svarde ja, några dagar senare kom en faktura på 25000kr och mitt ja som bevis på "beställnigen". Till saken hör att jag bara var timanställd och verkligen inte hade något med beställningar och avtal att göra. Chefen blev tokig (inte på mig dock) och ringde upp sitt fackförbund - de bad henne faxa räkningen med ett stort NEJ skrivet över hela och absolut inte betala. Så efter det undvek vi ja svar till varje pris i telefonen. Man kände sig som någon i palamentet när man svarade "det kan du göra", "absolut", "det låter bra", "det stämmer" osv. Betalar man så är det kört sen, oavsätt om man har rätt egentligen. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Det måste jag komma ihåg att aldrig svara jag!! Många ggr när dom ringer frågar dom om man är ägaren i företaget vilket jag är.
Dock har jag bytt mobil sedan någon månad o det numret har dom knappt hittat än. Sen har jag installerat ett program i iphonen vilket gör att när kända försäljare ringer så står det i displayen på mobilen numret är från en jag inte ska svara på. Samt jag lagt in nummer allt eftersom det ringer. Så har en annan signal på det så när den melodin går igång behöver jag inte ens bry mig!! Jättebra!! Rekommenderar om ni har iphone verkligen!! TrueCaller heter det. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Blufföretaget som jag skrev om.
Har försökt att "hoppa på mig" 3 ggr. Jag börjar veta vad man ska säga för att klara sig. Fråga efter: "din chef heter" "ert organisationsnr" osv. Då kommer dom på att dom måste ringa senare dom har inte tid att prata just nu. Till saken, det som känns riktigt nice. Killen som ligger bakom Företagslansering Sverige AB Dömdes idag av Helsingborgs tingsrätt till 1,5 års fängelse. ![]() Gott / Bibbi |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Va skönt att de "åkte fast" och har blivit dömda!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Tror att det blir bättre nu med bluffföretag i telefonen.
Man har statuerat ett exempel och dömt. Det borde få bedragarna att tänka sig för innan man startar en sån verksamhet. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Vilken bra "tråd"! Nu ska jag svara "det stämmer", absolut" och allt annat "roligt" jag kan hitta på. Samt fråga efter organisationsnummer och ansvarig chefs telefonnummer. Det är nästan så jag hoppas någon ringer snart :-)
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Helt otroligt!! Fy sjutton så de har mage att hålla på!
Men det har kommit många bra tips här hur man ska svara i telefonen och jag brukar svara "vad gäller saken" i mer eller mindre sur ton på frågan om jag är firmateckanre. ![]() |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:58.

Hybrid-visning