![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
KG-släde är detsamma som Garter Carrige. Min är en KG 89II och den ska kunna lägga upp. Fast nu får den vila ett tag för jag har lite dåligt med tålamod och tid. Får tas fram igen när jag har mycket tid att ägna mig åt den.
Jag tror inte att det är något fel på den utan här är det snarare "skit bakom spakarna" som gäller. Bonden brukar vara lättare att sticka på när man är van vid andra maskiner. Det är min erfarenhet. Har någon nån koll på hur man gör när man frågar efter en ny grupp? Kanske ska se om det går att skicka något medelande till forumägarna? Nima |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Ja, det vore kul att ha ett speciellt ställe, som är lätt att hitta för stickmaskinsentusiaster. Man blir lycklig varje dag som man hittar något nyskrivet någonstans.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Jag glömde att tala om vilka maskiner, som jag har. Jag började med att köpa en Silver Reed LK-150 för att lära mej att sticka på maskin och sedan följde en Brother KH881. Det är inte så länge sedan, så jag håller fortfarande på med att utforska båda maskinerna. Det har blivit en del sockar på LK:n och det funkar bra. Men jag har stora problem med att sticka med två färger på den. Jag tappar en eller flera maskor lite här och där nästan varje varv. Är det någon mer som har den erfarenheten?
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
jag har precis börjat lära mig sticka på min Bond som jag döpt till Belsebub,,,, men jag tänker inte ge mig utan kämpar på. Jag har inte mycket vana från handstickning och att läsa beskrivningar. Men jag hade turen att vinna boken "Sticka med stickmaskin" av Maggie och Morgan Wallin. Den är guld värd för mig.
![]() |
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Heja, och du behöver inte kunna sticka för hand för att kunna sticka på maskin! Och nu kan vi alla hjälpa varandra i vårt eget forum!
![]() Sticka med stickmaskin är en mycket bra bok. Det finns en till gammal svensk bok man kan spana efter. "Maskinstickning" av John Allen. Det var dessa bägge böcker jag lärde mig sticka med. Nina |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Jag har en Bond elite (tror jag den heter) med resårbädd. Skickar numera mest för hand. maskinen är svår att ta med på tåget...
![]() |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Jag har en Brother 970 med resårbädd och KG-släde, en Brother Kx 395 och en BOND. Just nu är det 395 jag stickar mest på. Det går lite i perioder.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Hej
jag heter Eva Nilzon och har köpt en begagnad stickmaskin Passap duomatic 80. Nu är det så att jag vet ingenting om stickmaskiner, jag har bruksanvisning och en steg för steg kurs på svenska. Jag vill gärna lära mig att maskinsticka men jag undrar var dessa kurser finns? Kan även tänka mig en kurs av någon privat person som kan sticka på maskin. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Undervisning i maskinstickning
Vad kul Eva att du skaffat en Passap duomatic 80! Jag älskar min maskin och det finns så mkt kul man kan göra med den.
Hursomhelst har jag ingen koll på svenska maskinstickningskurser. Jag vet dock att i Storbrittanien (där jag bor) finns det fortfarande en del kurser har jag märkt. Samt att jag har vänner som håller i privat lektioner. Vart i Sverige bor du? Det kanske finns någon här från sysidan som har en passap och kanske skulle kunna ge dig lite privat undervisning? Jag hade gärna hjälpt dig om jag inte bodde i ett annat land. |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 22:05.

Hybrid-visning