![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Jag har 1 bond, 1 Silver Reed LK-150, 1 Knitmaster/Empisal 360 med resårbädd, 1 Brother 970 med resårbädd, 1 Familia från 50-talet och slutligen en gammal sockstickningsmaskin Viktoria som jag tror är från 40-talet.
Maskinerna verkar föröka sig själva. Jag har sålt en några maskiner också.Bond är en supermanuell maskin utan resårbädd. Silver Reed har riktiga finstickare för industrigarner. De som säljs nu heter 830 (elektroniksk) och 270 (hålkortmodell). Det finns resårbäddar till bägge. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Jag har en 30 år gammal Brother mellanstickare tror jag den kallas.
Till den har jag en KG-släde kallas för Paddan. Denna padda har precis bestämt sig för att inte sticka hela varvet 1 avig och en rät som jag vill utan den stickar 12 maskor mosstickning en bit in på varvet och bara på den vänstra sidan och bara på varvet från vänster till höger aldrig från motsatt håll. Jag har också en Silver-Reed elektronisk standardmaskin och Designa Knit. Senast redigerad av gerdan den 2011-04-03 klockan 01:07. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Hejsan!
Jag har också precis köpt en "padda" KG-släde till min Brother och kämpar med att få den att fungera. Den lägger bara upp maskor en bit in och sedan är det tvärstopp. Jag har ännu inte lyckats klura ut varför. Ska försöka testa lite mer idag. De råd jag fått är att det är väldigt viktigt att man har alla nålar i bädden. Annars kan den börja bete sig konstigt och vända för tidigt. Att maskgallret är rakt och att inga nålar är skadade. Att tryckstången är i bra skick. Fortsätter min padda att krångla är nästa steg att beställa en ny tryckstång och se om det blir bättre har jag tänkt. Kul att det finns fler "padd-ägare" här. Föreseten. Vi kanske ska be att få en speciell stickmaskins-kategori här på sysidan. Vi verkar ju vara fler stickmaskinsägare här nu. ![]() Hälsningar Nina |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Hej Nima
Jag har aldrigt lagt upp maskor med paddan, visste inte ens att man kan det. Min padda är mer än 30 år och har aldrig krånglat, Det lustiga är att den stickar helt rätt från höger till vänster, vänder och stickar de första 5 maskorna riktigt och sen gör den 12 aviga maskor och gör resterande maskor helt korrekt. Klippte ett nytt hålkort eftersom det var slitet men det var inte det som var felet. Ska kolla tryckstången om det kan vara den som felar. En misstanke jag haft är magnetskenan, tror att alla tre rasade i golv efter det jag stickat bakstycket, om den ena har fått sig en smäll. Men varför bara på det andra varvet och alltid på samma maskor? Det måste vara något fel på din padda när du inte får den att fungera |
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:26.

Jag har sålt en några maskiner också.

Hybrid-visning