![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag kan nog inte leva utan mina självpåträdande nålar, sparar mina ögon när jag ska trä nålen och min fjädrande små böjda sax....med den får jag mer kontroll än med en vanlig sprätt.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Mitt gamla invanda måttband - och varför inte - champagne?
Är det sytillbehör? Absolut - vackra plagg med perfekt passform skall definitivt firas. Det är många på Sysidan som kan detta! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Förutom de uppenbara, redan uppräknade ovan, kan jag inte vara utan mitt tandläkarverktyg. Vet inte vad det heter, men den där kroken som de skrapar bort tandsten med.
Den är helt suverän när det gäller att hålla ner tyget i små svåråtkomliga vinklar, när man syr sömmar. Den kan stickas in i sömmen från sidan (bakom nålen!), och hjälpa till att dra fram tyget lite försiktigt. Använder den också för att kroka i trådöglan som blir när man använder maskinens nålpåträdare, och dra ut tråden från nålsögat. Och säkert massa andra användningsområden som jag inte kommer ihåg just nu. Men helt oumbärlig är den, och den har fått ett eget fack i Suzi-organizern som numera står vid min symaskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
De där tandläkarverktygen vill jag ha. Jag försökte köpa tidigare på ebay men det var så svårt att hitta passande eftersom det dels heter så konstiga termer och dels inte är så beskrivande för att de liksom förutsätter att man vet vad man ska köpa..
![]() Men jag lyckades i alla fall köpa 1 st hemostat/peang.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Dom säljs på i princip alla välsorterade djurbutiker. Kostar dessutom inte många kronor. (kan se lite olika ut i handtagen, men funkar nog precis lika bra)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Djurbutik, bra tips jag ska kolla! Undrar om kanske apoteket har också?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tyvärr är sprätten det viktigaste tillbehöret. Jag har flera stycken och de används mycket flitigt
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:09.