![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Det är inte svårt att bli förälskad i en stickmaskin
![]() Grattis till dina framgångar! Jag lägger till din blogg till mina bloggbokmärken och hoppas få följa dina vidare öden och äventyr. Hälsningar Nina |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Klart att ni får följa utvecklinge - det är bara roligt med uppmuntran!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Idag håller jag på att sticka en docka efter detta mönster. Min rara maskin stickar mycket fint när det bara är slätstickning, tappar aldrig några maskor
![]() ![]() ![]() ![]() Fast jag lyckades göra ett "virkat upplägg" (Crochet cast on) och det blev väldigt snyggt. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Jag bara misstänker att du inte lyckas lägga det nya garnet helt rätt efter färgbytet. Kolla jättenoga! Jag skulle tro att du med tiden kommer på hur du ska göra. Det är ofta i kanterna det händer saker.
Lycka till! Nina |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
Kolla om det finns några borstar på din släde som tråden normalt skall vara över eller under? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Vad roligt att du har en passap!
![]() Jag har en duomatic 80 själv. Jag blev medlem i ravelry's passap-grupp o genom den fick jag massa bra länktips. Så kolla där! Jag vet en ebaysäljare som jag köpte min genom, som var så hjälpsamma o körde min maskin hem till mig mot en liten slant. Nu bor jag i Storbrittianien så det var därför, men han o hans fru sa till mig att jag alltid kunde kontakta dem om jag behövde hjälp med olika delar. Hans fru brukade vara representant eller nåt sånt för passap en gång i tiden, och han restaurerar gamla stickmaskiner. Om du är intresserad kan jag ge dig kontaktuppgifterna o ebay-användarnamnet. Det bästa tycker jag är att göra massa samples, och testa så mkt tekniker som möjligt i början! Jag har en liten bok till min duomatic med mängder av olika tekniker. Men nu när jag ser din socka så blir jag så sugen på att äntligen ta tag i sockprojektet på min maskin! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Om ni vill se hur fint den funkar nu så fick jag maken till att filma när jag stickade lite idag.La upp filmen på bloggen.
http://handarbete.appelklyftig.com/#post103 |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:14.