![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Tyvärr är det inte så enkelt. Känner inte ens till märket.
För att kunna göra en bedömning så krävs åtminstone uppgift om; Tillverkningsland? Modell beteckning? Vilka sömmar kan den sy? Är det en mekanisk eller en datasymaskin? Nu är det inte möjligt, men att känna på maskinen och provsy är viktigt för dess värde. Har du haft den sedan den var ny? Hur mycket är den sydd på? Varför vill du sälja den? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
HEJ.
Jag har en nornan trampsymaskin (antik).Jag har googlat på den och hittade på den, att den är troligen från 1904, tillverkad i Göteborg. Det lär finnas en i Göteborg på ett muse´e. Den är i fint skick och fungerar med raksöm. Jag har bytt drivremmen. Jag tror att alla tillbehör finns. Det går bra att gå in och titta på den. NORNAN SYMASKIN AB. Helsningar Monica |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Intressant det där om att vara tillverkad i göteborg.
Jag minns när vi hittade en trampsymaskin i en container när jag var liten och jag lekte lite med den. Men den åkte ut igen så småningom. inget jag kunde påverka som barn. |
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
norna trampmaskin |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:57.