Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-02-04, 04:46   #1
koocachoo koocachoo är inte uppkopplad

Själv irriterar jag mig på deras små bilder på tygerna. Ofta du inte kan se hela mönstret. Hade siktat in mig på deras randiga fleece. På sidan ser du bara dom har 3 färger på lilla bilden, men när jag fick katalogen så har dom sytt upp tröjor av det o då ser man alla färger o det är 6 färger!! Tur jag inte köpte för hade blivit så besviken. Nu får jag fundera över om dom är så fina.
koocachoo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 06:38   #2
annamajny annamajny är inte uppkopplad

Inte jag heller

Åh, jag har heller inte fått nått i brevlådan. Hoppas att den kommer idag då. Annars tycker jag dom har krånglat till det när det gäller att beställa katalogerna. I höstas fick jag två upplagor av allting och nu undrar jag om jag får några vårisar utan att beställa och betala igen...

Brukar ni använda er av den där årsbeställningen?
annamajny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 08:25   #3
Linwa Linwa är inte uppkopplad

Citat:
annamajny skrev: Visa inlägg
Åh, jag har heller inte fått nått i brevlådan. Hoppas att den kommer idag då. Annars tycker jag dom har krånglat till det när det gäller att beställa katalogerna. I höstas fick jag två upplagor av allting och nu undrar jag om jag får några vårisar utan att beställa och betala igen...

Brukar ni använda er av den där årsbeställningen?
Jag har aldrig beställt katalogerna eller betalat något för dem. De började komma i brevlådan när jag beställt tyger första gången.
Fick vårens kataloger igår.
Linwa är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 09:48   #4
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad

För små bilder på tygerna

Jag instämmer att det är för små bilder på tygerna. Det är
inte möjligt att se färgerna.

Vi kanske borde gå ihop och skriva till Stoff och Stil vad
vi tycker om katalogerna. Eljest är det nog svårt att få
gehör för våra synpunkter. Vad tror du?
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 09:56   #5
Sykatten Sykatten är inte uppkopplad

Citat:
Gumpan58 skrev: Visa inlägg
Jag instämmer att det är för små bilder på tygerna. Det är
inte möjligt att se färgerna.

Vi kanske borde gå ihop och skriva till Stoff och Stil vad
vi tycker om katalogerna. Eljest är det nog svårt att få
gehör för våra synpunkter. Vad tror du?
Håller med, det är ju hopplöst när man inte kan se hur tygerna ser ut. De borde ju åtminstone ha en vettig förstora-funktion på webbsidan.
Sykatten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 10:13   #6
Neoma Neoma är inte uppkopplad

Citat:
Hjartafró skrev: Visa inlägg
Håller med, det är ju hopplöst när man inte kan se hur tygerna ser ut. De borde ju åtminstone ha en vettig förstora-funktion på webbsidan.
Även jag håller med i den aspekten, för små bilder på det mesta. Och som sagt en enkel första-funktion borde inte vara så svår att få till på hemsidan.

Kanske någon som är duktig på att skriva kan ta kontakt med dem?
Neoma är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 13:25   #7
Pilla Pilla är inte uppkopplad

Hej alla "Stoff & Stil tyckare". Vad härligt att katalogen berör!

Jag jobbar på Stoff & Stil och vill gärna svara och kommentera era synpunkter.

Våra modeller följer modetrenderna och det har varit mycket med kombinationer av olika mönster och färger. Jag tycker ni ska se det som en inspiration och gör någon mer enkel variant själv.

Det var någon som tyckte att den randiga fleecen inte visade hela tyget och att det var missvisande.
Tanken med de små rutorna är att visa tyget i verklig storlek för att man ska få en uppfattning om hur stort mönster/randning/blommor är.
I fallet med fleecen ser man hela plagget på sidan före i katalogen och på hemsidan när man klickar på texten som beskriver fleecen så kommer det upp en bild med ett uppsytt plagg.

Har ni frågor om vi har samma tyg i fler färger eller frågor om vad som helt så är ni sååå välkomna att ringa eller mejla oss på postorder eller fråga personalen i butiken.

Mvh Pernilla
Pilla är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-04, 14:49   #8

Ja, det är väl vackert nog att du tar Stof och Stil i försvar.

Det är ju självklart att bilderna och modellerna är avsedda för att ge insperation, eljest hade de inte funnits i katalogen, men när inte det fungerar. Då intresset falnar pga av kombinationerna, då är det något som är fel.

Jag tycker snarare att företaget skall tacksamt ta emot konstruktiv kritik. Konstruktiv kritik är det finaste du kan få för då vill någon dig väl och vill att du skall utvecklas mera och framåt.

Den konstruktiva kritiken att ta med är t ex; (läs alla inlägg så hittar du nog flera)

Att modellernas klädkombinationer inte följer modet. Som de gör nu fungerar inte. De lyfter inte fram tyget och dess användbarhet utan tvärt om. Fundera över om vi behöver ta hjälp av en stilist, designer.

Att tyglapparna, när du klickar på dem skall få en popupbild på dem i ett större format.
Gammal 2011-02-08, 17:57   #9
Karen Karen är inte uppkopplad

Hå hå. Man vågar knappt skriva det här, men jag gillar både deras tyger och deras modeller. Har använt både och och med gott resultat. Mönstren är danska i stilen och motsvarar vad man hittar om man shoppar där.

Det är klart att man går på en nitlott nu och då, men tala om för mig var man inte gör det. Problemet med att sy själv, är ju just det att man inte kan prova ett färdigt plagg och hänga tillbaka det på galgen om man inte gillar det. Nu har man både betalt för materialet och gjort hela jobbet innan man upptäcker om det var klädsamt eller inte.

Själv ska jag snart dit och handla
Karen är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 21:07   #10

Oj, oj. Vilka missuppfattningar.

Jag gillar deras tyger, är faktiskt storkund och mönster. Men
deras kombination av tygval och mönster (modeller) tycker jag inte är bra.

Samt att bilderna på tygerna borde kunna förstoras samt uppgift
om hur stor t ex rutan, blomman, bredden på randen är borde finnas. De borde förstoras till naturlig storlek när man klickar på bilden.
Gammal 2011-03-01, 12:07   #11
Lintuss Lintuss är inte uppkopplad

Har ni sytt något utifrån deras mönster?
Lintuss är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-03-01, 12:45   #12

Jag intstämmer med Syfantasten
Gammal 2011-03-02, 17:06   #13
Karen Karen är inte uppkopplad

Ja, Lintuss, jag har sytt ett par grejor med hjälp av deras mönster. En kjol och klänningen jag hade som brudklänning. Just nu ska jag göra en väldig vid blus. Får se hur det går.
Karen är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 05:07.