![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
![]() |
#1 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Vi borde ta upp det i någon media.. eller något som helst.. Plus?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 68
|
Ingen Elna mer från England
Frågade ang min Elna som jag köpte därifrån för ett år sedan och fick bla. detta svar. Elna och Janome är ju samma maskiner.
"Also, can you please mention on your forums that unfortunately, similar to the Janome brand and for the same reasons, we are no longer able to supply Elna branded machines to customers in Sweden, Denmark and Norway. Thank you. Kind regards, Russell www.sewingmachines.co.uk" |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Vilka jäkla hemska idiotföretag som tror de kan kringgå EU:s regler.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem sedan: sep 2010
Inlägg: 68
|
Håller med dig det ska ju vara fri handel inom EU så inget köp av Janome eller Elna för mig i framtiden det finns andra fabrikat som är lika bra om inte bättre. Funderar att sälja min Elna 3210 då jag inte är nöjd med den.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem sedan: okt 2008
Inlägg: 832
|
Skit oxå
![]() Jag som skulle beställa en elna 444 coverlock efter jul... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
|
Vi får sätta upp Janome och Elna på vår egna svarta lista.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem sedan: okt 2011
Inlägg: 596
|
Tycker att ni är lite onyanserade nu. Om en leverantör vill bygga distributionsnät i olika länder så är det faktiskt något som är tillåtet och då ingår faktiskt att man kan avtala om distributionsområden. Ni vet säkert att det är så att man kan köpa billigt på nätet, från andra länder osv. Förutom översättning av instruktioner mm finns det många kostnader som man kan vilja styra till en målgrupp som orsakar den. Nu är symaskiner en vara som behöver service, komponenter ofta över en lång förväntad livslängd. Vad ska vår service kosta? Reservdelar, tillbehör som vi vill köpa allteftersom och inte betala frakt för? Företag försöker hitta en prismix där investeringsvaran ger distributören så mycket att den kan ge service till rimliga priser. Så, om ni inte tänker skicka er symaskin på service i England eller betala ordentligt för servicen här hemma så kanske det inte går att köpa till lägsta pris i utländsk kanal heller. Visst är det lätt att tänka sig att köpa billigast möjligt men vad får det kosta att serva din Janome? En annan utveckling, som redan skett i andra brancher, är att man gör varor som går utan service och sedan får du köpa nytt och där tillbehören kostar skjortan. Skrivarbläck t ex? Eller att "den där finns inga reservdelar till, den är mer än 2 år gammal". Det här med geografisk distributionsstyrning finns i många andra liknande områden med investeringsvaror. Är det så mycket billigare totalt och på lång sikt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
handla, utomlands |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 02:01.