![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Tycker du ska titta på riktiga stål. Plasten sviktar ju med tiden och då får du två slalomåk nerför ryggen.
Det finns dessutom speciella "lacing bones", alltså skenor som är hålade så öljetterna kommer på jämna avstånd. med hänvisning till trådtiteln - ett avstånd på ca 2 - 2,5 cm är lagom, inte glesare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tack för tips!
Jag ska ta mig en titt på de där runda plastskenorna. Stålen har jag kikat på men de kan jag ju inte använda då de inte flexar tillräckligt. Fint vore att få BÅDE flexibiliteten OCH hållbarheten... men jag kan i det här fallet inte avvara flexibiliteten. Tack igen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det ska INTE vara flex i ryggen, Ryggen är ju ganska platt och dessutom "nonsquishable" så du har inget behov av flex (i sidled där). Du ska ha styrka och då är det stålskenor som gäller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
|
Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Den modellen kan ju redan vara uppfunnen: 1863 Dayton's Skirt Supporting Corset. Den här snöras med två snörningar i sidorna ...
Jag kanske lät hård, men det händer inte så sällan att folk antingen, mot kloka råd, syr eller köper korsetter, bara för att senare inse att de borde lyssnat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
Citat:
![]() Citat:
![]() ![]() I jakten på information har jag rotat omkring en hel del på nätet - men mest i detta forum som ju är en skatt när det gäller info och hjälp... och lärt mig massor - om/när jag syr en "ordinär" korsett kommer jag att använda riktiga grejor. Riktiga stål och ordentligt tyg etc. Senast redigerad av dreamcatcher den 2011-01-20 klockan 08:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Anslut dig till Truly Victorians diskussionsgrupp med. Där har du TVs "chefsdesigner" som är duktig på att svara på kluriga designfrågor.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:12.