Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2011-01-13, 18:15   #1
CaNinEn CaNinEn är inte uppkopplad

Frågan är väl om det räknas som tredje gången det blivit fel nu...det är ju 3e gången som jag få åka in med den men bara andra gången de skickar den till husqvarna...vilket räknas...jag har papper på allt. Jag har lite dålig koll på vad som gäller för att få häva ett köp.

I vilket fall så är vi överes om att skicka till Hq och utan att jag frågade så sa hon direkt att jag får låna den Husky s15 de har i skylten igen. Jag frågade lite försiktigt om det gick byta och byta upp sig till en pfaff coverlock o hon skulle fundera på det. Hmm...

Tittade lite på den där Berninan, Gumpan...hittar ingen bra översikt med vilka sömmar den har men på några bilder ser det ut som den syr täcksöm av nåt slag. Har den täcksöm?
CaNinEn är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 18:19   #2
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Berninan är en overlockamskin. En utmärkt sådan, men alltså "bara" overlock, inte täcksöm.
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 18:19   #3
ichigo ichigo är inte uppkopplad

I mina ögon räknas det som 3:e gången, eftersom du har åkt in till butiken som är återförsäljaren och den som sålt maskinen till dig. Du kan nog kontakta konsumentvägledningen i din kommun för hjälp. ARN finns alltid!
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-13, 18:35   #4

Tittade just på konsumenttjosan...det står inget om hur många gånger alls...det ståra bara vad man har rätt till om det är fel på en vara man köpt, så det låter bra i mina öron. Skrev ut det för säkerhets skull. Det tråkiga är ju att det verkar bara finnas en symaskinsaffär till här i närheten o de verkar inte sälja pfaff som jag var intresserad av. Blir lite svårt att gå till nån annan om oman inte ska webba hem den eller behöva åka långt. Får väl se hur det går vid inlämningen imorgon.
Gammal 2011-01-13, 19:14   #5
Memmel Memmel är inte uppkopplad

Vad trist för dig! Jag lider med dig för jag hade det precis så där - massor av halvfärdiga projekt eftersom maskinen bara krånglade stup i kvarten.

Hq, Pfaff och Singer är under samma tak nu för tiden och köper du en Pfaff så far den till samma ställe för att servas eller lagas som din Kuskylock nu far till. Det påstås också från Hq att det i stort sett är samma maskiner under huven... Det kan man ju värdera hur man vill...

Återigen vill jag bara påpeka att min upplevelse av Hq är min och det finns många andra som är supernöjda. Med det sagt så kan jag bara säga att jag inte skulle satsa på Pfaffs coverlock.
Jag vet att Berninan som Gumpan rekommenderar är omtyckt och jag är som sagt väldigt nöjd med mina två janomemaskiner, med reservation för att jag inte haft dem mer än ett par månader.

Mitt tips är att du ger dem denna chans också men om det fortsätter krångla försöker att häva köpet. Det är så trist när sådana här saker blir långkörare!

Och du, jag har en känsla av att en del av syftet med sysidan är just att man ska få prata av sig med andra sygalna. Min man har tröttnat på mina syfunderingar för länge sedan, men han är glad att jag syr kläder till barnen så vi slipper trava runt i klädbutiker

Hälsn. Anette
Memmel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-14, 16:47   #6

Gjorde en deal med försäljaren idag och har nu bytt upp mig till en Pfaff coverlock 3.0. Hihihi är nästan lite fnisslycklig! Får väl se hur lång tid det tar innan jag börjar svära över den här? ;P

Inte hunnit provsy än, bara monterat ihop och organiserat om syhörnan ännu. Har provsytt i affären först alltså och jag ska få en ordentlig genomgång där sen den 1 februari.
Gammal 2011-01-14, 16:50   #7
Sotis Sotis är inte uppkopplad

Grattis!!!
Sotis är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2011-01-14, 18:04   #8

Tack så mycket! =)
Svara

Taggar
hoppstygn felstygn

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:09.