![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#6 |
|
Nja, något enstegs knapphål tror jag inte den maskinen har.
Jag tolkar det som att man i det läge som första bilden visar kan göra raksöm eller "vanlig" sicksack (till skillnad mot 3-stegs) eller någon av knapphålsdelarna (som ju egentligen bara är sicksack med olika bredd/stygnlängd). Vilket det blir beror på hur man ställer de övriga rattarna, alltså vilken längd respektive bredd man ställer in. Nu gissar jag bara eftersom jag inte har lekt med just en sådan maskin, men med tanke på att betydligt nyare Husqvarnor av samma typ inte har enstegs knapphål skulle det förvåna mig om denna har. Tillägg: Fortsätter att gissa och tror att det kanske är raköm med nålen i vänsterläge du får här och så har du kanske en raksöm till på ratten, och den ger söm med nålen i mitten. Detta gissar jag med anledning av att det annars skulle bli svårt att på ihop knapphålets sidostolpar. Men fortfarande gissar jag... Senast redigerad av Sotis den 2011-01-10 klockan 18:37. |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:46.