![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Du har verkligen gått på överkursen allra först....!! Jag har drivit olika företag i 15 år och tycker att det som du försöker bena ut först gör det onödigt krångligt. Du har börjat i fel ände även om det är jättemycket man måste känna till som företagare.
Mitt tips är att du kontaktar någon form av nyföretagarcentrum eller liknande som kostnadsfritt hjälper alla som vill starta företag. Då får du svar på många av dina frågor och även råd om hur du ska gå vidare. En starta-egetkurs är toppen om man inte har någon vana av att driva företag. Kanske har du även någon bekant eller släkting som är företagare - var inte rädd för att fråga!! Det viktiga i början är att fokusera på din affärsidé och strategi - utan detta har du inget att utgå ifrån. En affärsplan är JÄTTEVIKTIG då du själv måste ha svar på alla frågor som rör din affärsidé och tilltänkta verksamhet. Allt annat löser sig efterhand som du jobbar med de olika frågorna, t.ex. budget m.m. Man måste vända och vrida och fundera på idéerna innan alla bitarna faller på plats, så är det för alla entreprenörer, och det är hur kul som helst ![]() Som sagt, börja i rätt ände och ta hjälp av dom som kan det du inte kan så kommer det att gå vägen!! LYCKA TILL!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jättebra frågor, jag lägger ett stort fett tassavtryck här så jag kan komma tillbaka och läsa de informativa svaren. Tack!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Du ska veta att få denna företagsutbildning inte bara är att lära dig en massa fackuttryck.
Kan du ekonomi, kan beräkna, vet du hur saker och ting funkar då har du alla möjligheter att lyckas som företagare. Det krävs utbildning även i företagande. Att ha ordning på sin ekonomi och skilja den från sin egen plånbok är ett måste. Fundera på vilken form du vill driva ditt företag. Enskild firma eller Aktiebolag. Du kan även ombilda till aktiebolag senare. Personligen skulle jag driva ett aktiebolag. Kom ihåg att det är på de små utgifterna som du blir rik på... |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:12.