![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Jag är tvärtemot Ichigo. Har en övermatare som är fast på maskinen och jag använder den i stort sätt alltid. Man kan koppla i och ur den väldigt enkelt. Tror att de kan bero lite vad man vänjer sig vid.
Trulsan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har också haft övermatare ett tag på en symaskin i ca 3 år. Visst är det bra med övermatare det säger jag absolut inte emot, men nu utan övermataren har jag inte saknat den så mkt.
Om man vill ha symaskin med övermatare men ändå ha kvalitégrejer ska man köpa en pfaff från innan 90-talet för det var då pfaff var bra. Nu är det precis samma sak som Husqvarna. Och tyvärr minskad kvalité också eftersom när HQ köpte upp Pfaff så slängde de alla delar, gjutformar och kunnande. Sedan har ju en del industrimaskiner bra matning som ser ut som två fötter som "går" framåt (samtidigt som nålen rör sig fram o tillbaka), bästa möjliga matning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Övermatning
Det är skillnad på olika övermatningar på många vis.
"riktig" övermatning även kallad altenerande matning då är pressar foten i två delar som rör sig individuellt samt oftast nålmatning vilket gör att tyget alltid sitter fast under matningen.I en "vanlig" symaskin så tappar undermatningen taget i tyget vilket kan ställa till det i skarvar med många lager eller tyngre stycken.För skinn och lädersömnad är det mycket viktigt att matningen blir jämn hela tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Hej,
Jag skulle vilja ställa en följdfråga angående adaptrar för att använda andra pressarfötter på min maskin. Jag har en maskin där jag inte är hundra nöjd med fötterna, eller snarare att fästet glappar lite. Så att kunna använda ett annat märkes fötter på min annars mycket trevliga maskin vore super! Mycket tacksamt om någon vet vart jag kan vända mig. Mvh //Joel |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
jag löste det själv. Google är min vän!
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:19.