![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Troligtvis fodrar den en servis. Om det är en gammal dam som ägt den så tror jag att du inte har gjort ett dåligt köp. Ett besök hos symaskinsdoktorn är är den redo att användas igen.
I Stockholm kostar en service 790 kr (reservdelar ingår inte). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag tror inte heller att du har gjort ett dåligt köp. Däremot så behöver den rengöras o oljas in.
Den skåra som jag menar är den bom som går upp och ner samt håller fast nålen. Det var synd att du inte kunde provsy. Hoppas att du inte betalade så mycket för den. Öppet köp eller garanti kan man ändå förhandla sig till. Men är givetvis svårare. Med en service så blir maskinen fin ska du se. Jag håller tummarna för dig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Tack för er hjälp!
Nu har jag köpt ny tråd, oljat in och lossat lite på spänningen i spolen och symaskinen spinner som en katt! Nu känns det helt klart värt pengarna jag betalade för den. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Men du så glad jag blir, UNDERBART! Vad skönt att det
löste sig. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 15:46.