![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
åh va snällt!
Ja nu hajjar jag! Det är så man ska tänka(inte 8 trådar utan olika sömmar) Säkerthetsömmen jag sydde är med 4 trådar faktiskt. D är däröfr jag nu e lite fundersam med om man ska sy 4tråds overlock eller 4 tråds säkerhetssöm. Men overlocken överväger för jag tycker säkerhetsömen blir en så bred sömsmån på. Men det gäller båda sömmarna...hur gör jag dom så smala som möjligt? Eller finns det bara en bredd? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
ÅTTA trådar. Jösses, det hade jag inte alls hört talas om. Jag hade i flera år en 3-trådars. Saknade aldrig mer. Var jättenöjd.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Kan du sy kedjesöm på 8-trådars? Den där som är så lätt att dra upp. `Do även den osynliga fållsömmen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Ja, en 8-trådars kan sy kedjesöm och, såvitt jag förstår, alla andra sömmar overlockar/täcksömsmaskiner kan sy.
Jag har ingen sådan maskin själv (jag har ju min älskade Bernina 1100DA) men när jag första gången såg en 8-trådars blev jag tvungen att läsa på eftersom jag inte för mitt liv kunde begripa hur 8 trådar skulle kunna användas. Det tog ett tag innan jag begrep att ju var så som Hello säger att det handlade om att det behöver finnas så många trådplatser för att det ska bli enkelt att gå mellan olika typer av stygn (och för att ge den där super-duper-extra säkra historian). |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
Citat:
![]() Den osynliga fållsömmen syr jag på min vanliga maskin. Jag vet inte riktigt vilken du menar, men jag tänker på den som blir _1_1_1_1 (men med raka streck där jag har gjort ettor nu ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 03:26.