![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Om jag vore som du, vill ha och har råd med en covermaskin så skulle jag köpa den, och förresten du har ju sålt en så varför kan du inte köpa en ny för pengarna.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
jo... men
hahhaha hallen behöver bli klar och barnen behöver lite kläder.. vilket jag skulle kunna sy mer och med proffsigare resultat... hmmmmm
så visst skulle jag kunna men samvetet.... säger nog att jag ska vänta... men visst tändes det ett hopp! men kanske inte... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Prioritera! Jag har slutat sy barnkläder, det är billigare att köpa på Lindex m fl affärer, de växer ur dem så fort. Om man nu inte tycker det är jätteroligt förstås (det tyckte aldrig jag) och så får man förstås unika kläder och antagligen bättre kvalitet. Fast här har de slutat sälja modetyger för det är billigare att köpa färdiga kläder, det är för dyrt att ligga i lager.
Men ska man nu sy kläder och annat och gör det ofta så går det ju bättre om man har bra maskiner. Jag köpte min overlock för ett par år sedan och ångrade mig att jag inte köpte en för 20 år sen, då när jag sydde barnkläder, så hade de ju varit mycket finare i sömmarna och fållarna. Fåll med tvillingnål är inte alls lika fin som den med en coverlock. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Idag kan du köpa den för en mindre summa. Vad kostar den när hallen och TV rummet är klart?
Min man säger inget när jag tittar på nya maskiner. Det är nästan alltid han som säger köp du. Glad fru=nöjd man. Tror det gäller barnen också. Lycka till. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Om du har råd stå på dig! Unna dig en maskin, men ibland vet man att man måste prioritera andra saker, hur tråkigt det än är. Jag hoppas du får din coverlock för det är roligt med bra maskiner. Lycka till!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
jag har liknande problem
![]() ![]() Jag tror inte jag behöver en...eller ![]() Tilläggas bör att jag ville ha en med coversömmar redan för typ 13 år sen när jag köpte min nyvarande overlock. inte lätt det där med maskiner ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Alltså, min sambo säger ingenting. Han tycker att finns det pengar så är det bara att köpa. Men jag går bara på timmar och det generar nästan aldrig en heltid. Vilket i praktiken betyder att jag verkligen måste väga mina inköp, och då kanske jag inte vill lägga alla pengar på "mig" eller min hobby. Det är det dåliga samvetet som spökar.
Så egentligen är det jag själv som behöver bra argument.. ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:49.