Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-10-04, 14:35   #1
Emmagjord Emmagjord är inte uppkopplad

Igår tog jag mig samman och sorterade upp i mitt tygskåp. Det har svällt över alla bredder, men med hjälp av nya förvaringsbackar från Clas Ohlson och strykjärnet (jag insåg ganska snabbt att släta tyger tar mindre plats än skrynkliga) lyckades jag faktiskt få in allt. Det går till och med att stänga dörren och man blir inte anfallen av tyg när man öppnar den igen.
Emmagjord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-10-11, 15:31   #2
Emmagjord Emmagjord är inte uppkopplad

I helgen har jag förutom storstädning av sovrummet påbörjat projekt sortera och rensa i vardagsrummet som inkluderar datorhörna och min sy- och pysselhörna. Det är verkligen helt bisarrt hur mycket skräp i form av papper och liknande som ansamlas på tomma ytor. En fördel är dock att det mesta bara är att slänga så det krävs inte så mycket reflektion kring vart de ska ta vägen.

I och med vardagsrummet och hallen kommer sedan höstens storstädningsprojekt att vara över för min del. Sedan måste jag bara komma på något sätt för att undvika dessa drivor av papper, tidningar och saker som inte är på sin rätta plats i framtiden. Dessvärre misstänker jag att det är hopplöst.
Emmagjord är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-29, 10:33   #3
gnolt gnolt är inte uppkopplad

tog mig i kragen och gav garderoben lite kärlek i helgen. udda sockar och gamla underkläder och nylonstrumpor fick åka i sopsäcken tillsammans med urtvättade linnen och t-shirts. Sedan urtorkning och var sak på sin plats och strukturering på klädstången.

Så skönt!

Heja alla städare!

Senast redigerad av ulindh den 2010-11-29 klockan 13:56. Anledning: irrelevant länkning
gnolt är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 19:27   #4
Skuggelina Skuggelina är inte uppkopplad

phu, jag sorterade mina tyger förra helgen, gjorde även en räd och sorterade alla projekt i olika kategorier: ej påbörjade, halvfärdiga(här fick även käderna som ska sys om ligga), "såna-jag-inte-kommer-slutföra-på-länge" och "bra exempel"

Hade kanske behövt en till: "misslyckade" :P

Nu är det bara julstädningen kvar.
Skuggelina är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Taggar
rensa röja fint hemma

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:41.