![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Ja alltså,
När du ska sticka den där maskan som fått "halsduk" av den där garnslingan så ska du sticka både maskan och "halsduken" som när du stickar två tillsammans. (k2tog) och lika mycket tillsammans om det handlar om en avig maska. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Menar du alltså när jag stickar mosstickning "över" alla varven, på slutet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja.
(Och så små svar får man inte sända så jag fyller ut så det blir tio tecken med råge ... ;-)) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
och det jag gör är att jag drar "halsduken" upp till det tredje varvet också och stickar ihop den även där. Om det behövs beror lite på hur garnet fyller, just nu stickar jag i bomullsgarn, då behövs det...
Upptäckte Twist Collective i förrgår, väldugt mycket snyggt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Nu blev allt mycket klarare. Jag tror att jag fixar det här
![]() Provstickningen får dock vänta till i morgon. "Twist collective" har väldigt många mönster i min smak och jag har fyllt min Ravelry-favoritlista med många projekt som jag drömmer om att göra. Först ska jag klara av min Sylvi, men jag längtar redan efter att sticka ett nytt spetsmönster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Det gick vägen!
Jag har nu stickat wrap och turn och det blev jättebra, tack vare all hjälp jag har fått! Helgen är räddad. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:16.