![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Har Du rengjort mellan trådspänningsbrickorna?
Ta en tandtråd eler annan grov tråd, och dra den fram och tillbaks mellan brickorna. Testa en annan ttrådrulle, ibland kan en trådrulle vara sämre än andra. Har nålen skadat spolkapeln, när den fastnade nere i spolhuset? Det kanske finns någon repa eller något på den som gör att tråden går av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
Citat:
Det konstiga är att när jag sydde sist (för något år sen) funkade symaskinen finfint. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Trådspänningsbrickorna finns där Du trär tråden.
Ta en grövre tråd eller tandtråd och gör som när Du trär övertråden. Dra den fram och tillbaks några gånger. Prova med att spänna övertråden lite mer. Och provsy varje gång Du spänt den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Sömmen blir inte helt bra trots att jag ökar trådspänningen. Den blir bara bra stundvis. Syr jag snabbare än i snigeltakt går tråden av nästan omedelbart. Vad finns det mer att göra?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Jag skulle inte tro att det är så mycket mer att göra med en så billig maskin.
De här maskinerna som säljs på Rusta och Lidl är inte så bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Kanske dum fråga men har du trätt maskinen rätt?
Lagt spolen åt rätt håll? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:44.