![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
det är ju säkert jag som gör fel, är väldigt dålig på det där att ställa in trådspänningar och sådant. Trodde nog jag skulle slippa så mkt sånt när det skulle vara automatisk inställning. Sömmarna i sig har blivit fina ( fast de ligger inte perfekt i böjar, men det är ju jag som inte kan bättre än så det retar mig inte) Jag hade nog inte räknat med att det skulle vara så pass invecklat, utan mer tuta och kör.. men jag övar och övar och tar min gamla emellan för att inte tappa lusten. 4trådig vanlig overlock funkade bra idag så jag kör den några dar och struntar i att bygga om så att jag blir lite mer välvilligt inställd till maskinen innan jag utmanar den. Pressarfoten har varit nere, men jag håller med om att det känns bakvänt.
Tack för hjälpen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Menar inte att racka ner på dig. Ville bara förhindra att du slänger ut maskinen
![]() Overlockar är komplicerade maskiner och kan vara otroligt svåra att förstå sig på. De kombinerade är ju ännu mer komplicerade än vanliga overlockar. Har sytt på overlock i många år men misslyckas fortfarande ibland och oftast är det jag som gjort fel. Ett tips är att skriva upp inställningar som funkar så kan man göra likadant nästa gång också. Och fråga gärna! Är ju dumt att flera gör samma misstag när man kan vägleda varandra. När det gäller svängarna har jag ett tips. Sätt på förlängningsbordet på maskinen. När du syr lägger du hela handflatan på tyget till vänster om nålarna. Då kan du styra tyget på ett bättre sätt och sömmen hamnar rätt. Lycka till!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag tog inte alls illa upp, och jag tar gärna emot alla tips jag kan få.Får ge den lite tid helt enkelt. Men jag höll på att bli galen på den, haft lite dåligt tålamod sista veckan pga tragedi i släkten med. Var tvungen att ventilera nånstans (och avlasta makens stackars skavsårsdrabbade öron) och vart hellre då än där man kan få bra råd och tips? Och alltid uppmuntran.
Maria |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:51.