![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Jag är gärna med, bor ju inom rimligt avstånd med. Skulle tro att det som med det mesta annat även handlar om hur mycket pengar det skulle kosta samt vid vilka tidpunkter, Endel har lättare för helger andra inte. Hur många ggr det gäller el om det är en engångsgrej. Jag tycker, om man hinner, det varit bra med ett enda tillfälle, då kanske man kan få med även vänner som normalt inte syr men som scrapar el håller på med annat pyssel som tycker det e kul att hitta på ngt annorlunda.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jag har i tanke att man skulle kunna göra en blomma på en dag.
Göra en kurs som sker 5-7 gånger, går från enklare blommor till mer komplicerade, max 10 personer, och skulle vara bra om man kan anmäla sig vid varje tillfälle, då är man inte bunden. Helger skulle kanske passa bäst, med tanke att jag pluggar heltid ![]() Som sagt om interesse finns så startar jag gärna kurs och ta reda på alla saker under nästa halvår - år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Låter som en bra ide att kunna välja anmälningstillfällen. Skulle man missa gång nr två kanske man ändå fixar nr tre. Och vill man bara gå en första gång så behöver man inte ha någon måstekänsla. Endel skolor hyr ut lokaler, även kommunen har ibland ställen. I vår kommun har vi ett jättemysigt kulturskyddat hus man kan hyra, där finns även vedsldad ugn för tunnbrödsbakning etc. För att hålla nere kostnader kanske du kan höra med vänner, kanske finns någon som är anställd på ett företag där du kan låna ett konferansrum. Men då måste man kanske kolla upp med försäkringar. En vännina till mig har ibland små scrapträffar där hon låter oss köpa och låna av hennes matrial till självkostnadspris och så anordnar hon lite tävlingar och visar lite metoder. Men det är ju bara på kompisbasis och hon tjänar inget på det. Då är vi på hennes jobbs lokal som anställda fått låna. Men eftersom det inte vinstintresse el hon har företag så är det ju lite lättare. Inget att kolla upp m skatt, försäkring osv.Det är iaf väldigt mysigt och uppskattat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
medborgarskolan har ju kurser, du kanske kan anmäla dig som kursledare genom dem? då fixar nog de lokal och så??
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
blomtillverkning, kurs |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:35.