![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
Jofotex har ett förhållandevis stort utbud i sin fysiska butik åtminstone. Osäker på hur det är med internetvarianten, men de brukar inte ha så mycket emot att man ringer och pratar med dem.
Jag använder vikresåren i halskanter också, men om jag har mudd gör jag den 25 % kortare än halskanten, med vikresår gör jag den bara 20 % kortare, så funkar det också bra. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
|
Det jag tänkt använda kanten till är ett par hängselbyxor sydda i interlock
där jag behöver ca 2 meter kantband eftersom jag aldrig skurit till eller sytt kanter i muddväv förut känns det som att det är en väldigt lång bit att börja med Vikresår borde funka lättare Visar resultatet om jag får rätt på det tack för alla svar |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
|
Citat:
Lycka till hur du än väljer att göra! |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
|
Citat:
Normalt sett brukar jag sy med overlock på mudden så att den kastar över kanten och syr ihop. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
|
Citat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Nu har jag lyckats knåpa ihopa kanten på hängselbyxorna blev lite bubbligt tror jah måste sträcka resåren mer
svårt med alla hängselsvängar ![]() |
|
|
|
|
|
#7 |
|
|
Ingen som kan visa bild vad ni sytt och använt detta???? Är väldigt nyfiken på hur det ser ut!!
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
|
Citat:
![]() I så fall var det ju ett mycket bra tips eftersom jag hatar när det blir en tjock klump av skarvarna när man syr ihop den andra axelsömmen. Ska definitivt testa det ![]() |
|
|
|
|
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:09.

Hybrid-visning