![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
hur gör du? om du har en trådrulle, med tunt resår då.. virar du upp den löst eller hårt på spolen? är det bara att sy sen? inte dra i tyget? Och man ställer in den helt som vanligt på raksöm, ändrar inte bredd eller längd eller nånting..?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Jag virar upp den löst och sedan syr jag på samma inställningar som jag har när jag syr med vanlig tråd. Jag sträcker tyget så att det syr utan veck. Vecken kommer när jag släpper tyget och det krullar ihop sig. Jag har en bild i mitt galleri på en klänning med smock så kan du se hur resultatet har blivit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Sytt på maskin
i helgen, så himla nöjd hittade en så bra beskrivning på nätet. Tvinnade på den elastiskatråden på spolen, höll spänt under tiden. Sydde sedan på maskin, toppenbra!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Du har inte lust att berätta vilken bra beskrivning det var du hittade?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
På bloggsidan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Tack! Nu blev jag sugen på att sy ngt med smock,jag med!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:15.