![]() |
| Nyheter | Artiklar | Bloggar | Forum | Bilder | Annonser | Recensioner | Länkar | Kalender | Medlemmar | Din sida | Om... |
Bevakningar
Inställningar
Sök i forum
Forumregler |
|
|
|
#1 |
|
|
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9127116468
Väldigt virkat heter boken. Men jag tycker det låter lite "tjockt" och varmt |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
|
Kolla om den finns på biblioteket.
Jag tänker också att det blir tjockt, men har man väääldigt tunt garn kanske det kan bli bra. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
|
Du kanske kan virka spetskanter på nattlinnen, linnen el pyjamsabyxor i mameluck el hotpantsmodell? Så får du den virkade stilen men detblir lite bekvämare att bära?
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
|
Jag har sett nån stickbok där man stickade en trosa i mohair och monterade den på en vanlig trosa....Uhh
![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Inte virkat men stickat!
Jag vet inte om jag kan hjälpa dig så mkt med just virkade underkläder, men jag vet (eller läs: äger) ett par riktigt roliga böcker för stickade underkläder.
- Naugty Needles av Nikol Lohr - Knitting Lingerie Style McGowan Michael Du kan säkert hitta en del mönster på Ravelry (ett amerikansk, där finns både gratismönster, mönster du kan köpa eller finns i olika böcker. Att kolla där brukar hjälpa mig att hitta rätt i bokdjungeln. Om man vill ha de i fint gauge så borde egentligen sticka på stickmaskin vara bästa lösningen, men de finns ju fina virknålar att använda till spets också.. ![]() Lycka till! |
|
|
|
![]() |
| Taggar |
| virka virkade underkläder |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:53.

Hybrid-visning