![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
![]() |
#1 |
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
|
Nu beror det inte på min husqvarnabutik för hon skickar iväg maskinen till husqvarna i stockholm och att dem sedan har flyttat på reservdelslagret till tyskland är inget hon kan hjälpa utan det är husqvarna sveriges fel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
|
Jag har aldrig haft problem med min HQ-försäljare och jag har alltid fått låna en maskin under tiden.
Vad tråkigt att du råkat hamna mitt i en flytt. Kan hon inte låna ut en maskin till dej så länge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
|
Jag beställde den lilla kroken till nålträdaren till min D1:a i november och har fortfarande inte sett röken av den av samma anledning - dom har flyttat lagret. Undrar vad dom har för intresse av sina kunder???
Har alltid varit Husqvarna-frälst men det börjar svalna nu och jag börjar titta på andra maskiner för nästa inköp, tyvärr med förhoppningen att andra märke har bättre service. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 531
|
Jag är fundersam över att din gripare har blitvit sned.
Den är av så hårt stål, är du medveten om att det har olyckats för dig eller är det något som bara helt plötsligt blivit? Om du inte vet att du har åsamkat att griparen blivit sned så borde det gå på garanti. Kontrollera med din lokalradiokanal i Sveriges Radio de kanske har lokalt något konsumentvägledarpgm där du kan ringa eller skriva och fråga dem. Vi har här i Norrbotten ett sådant program. Var inte rädd att kontakta, SVT Plus, Aftonbladet och Expressen m fl. Det är viktigt att alla Husqvarnaägare och blivande ägare vet om detta. Du gör dig själv och medmänniskor en björntjänst. Du behöver inte själv ställa upp med namn och bild om du inte vill. I Sverige så har vi källskydd så du behöver inte vara orolig. Berätta bara rakt ut vad som har hänt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
|
Jag väntar forfarande på min overlockare.Affären blir nerringd av irriterade kunder så hon svarar inte på telefon, man ska tydligen sitta och vänta på att verkstaden blir färdig någon gång......Men när?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
|
Jag har mailat både Plus och Aftonbladet,så det är bara och vänta.
I torsdag strax efter lunch ringde jag butiken och hon sa att hon skulle ringa till verkstaden i sunbyberg och så skulle hon ringa upp mig och jag väntar forfarande på samtalet. Idag har jag ringt butiken 3 gånger, ingen svarar och faxen hoppar igång. Jag köpte maskinen den 3 mars och lämnade in den 27-29 mars och sen dess har den varit borta. Vilken ovisshet och VSM Groups hemsida hänvisar bara till återförsäljaren.Vad farao ska man göra? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
|
Hej Ann
Jag tycker du ska kontakta Symaskinsboden i Uppsala, jättetrevliga människor att ha göra med, de kanske kan hjälpa dig att spåra maskinen och vad som hänt. Jag var där idag och jag blir så glad av att mötas av denna trevliga och hjälpsamma styrka som finns där Mikael och hans far toppen bra männsikor att ha att göra med. Mikael tog helt oanmält sig an min maskin som jag hade ett litet problem med, toppen! Gör ett försök! Kontakta gärna mig då vi kanske har en del att prata om, 0220-12808 Mvh Marie i Hallsta |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 531
|
Jag tycker att du skall kontakta Husqvarnas säljavdelning.
De borde kunna hjälpa dig direkt. Detta behöver komma upp till kännedom centralt inom Hq. Denna butik borde tappa sin återförsäljningsrätt samt att Hq får utse en säljare som hjälper dig. Det skulle jag gör istället för att kontakta åf i Uppsala. Det skulle jag ha som alternativ 2. Kontakt centralt. Detta är så misserabelt att de måste få veta det centralt. Det är det enda sättet att åtgärda det. Stå på dig annars så står någon på dig!!! HÅller tummarna för dig! Om du vill kan du maila mig privat på Gumpan58@hotmail.com |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem sedan: maj 2007
Inlägg: 134
|
Problem är att det inte finns någon försäljningsavdelning i Sverige utan detta är flyttat utomlands. Det är bara den tekniska- och utvecklingsavdelningen som är kvar i Sverige. Så det uppstår ju vissa problem då och om du nu skulle få kontakt med någon på Husqvarna så blir du med all sannolikhet hänvisad till någon återförsäljare. Plus och media i övrigt tror jag inte heller på då jag redan för 8 år sedan försökte komma till rätta med det här med symaskiner och försäljare (då gällande Janome) och det var noll intresse från både Sverker, Uppdrag granskning m fl. Jag skulle nog vända mig till Konsumentverket, har just nu en väninna som har kontaktat dem angående butiken i Västerås. Hör gärna av dig till mig, ju flera vi är ju starkare vi står. Mv Marie i Hallsta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 01:58.