![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |




|
![]() |
#1 |
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 1
|
Så här går det inte till hos alla! Se till att ha en dialog med din husqvarna-försäljare, om han/hon inte är öppen för det så sök upp en annan husqvarnabutik. Allt går att fixa .........självklart skall du ha din maskin.........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 184
|
Vad trist med din maskin! Jag har haft en del strul med min maskin och fått skicka iväg den flera gånger, men då har säljaren erbjudit sig att ge mig en lånemaskin under tiden. Inte första gången givetvis, men när strulet fortsatte. Din situation är ju också lite extrem, så jag tycker att det vore befogat. Fråga - det ligger ju i säljarens intresse att kunderna är nöjda.
Hoppas att det löser sig! Hälsn. Anette |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
|
Det här är ju inget som är unikt med vare sig symaskiner eller Husqvarna.
En försäljare har rätt att reparera en maskin under garantitiden, men vad som är skälig tid vet jag inte, det borde finnas fall med mobiltelefoner som du kan åberopa som exempel vas som gäller. Allmänna reklamationsnämnden har en hemsida där jag har för mig att det finns redovisat domar |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
|
Nu beror det inte på min husqvarnabutik för hon skickar iväg maskinen till husqvarna i stockholm och att dem sedan har flyttat på reservdelslagret till tyskland är inget hon kan hjälpa utan det är husqvarna sveriges fel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
|
Jag har aldrig haft problem med min HQ-försäljare och jag har alltid fått låna en maskin under tiden.
Vad tråkigt att du råkat hamna mitt i en flytt. Kan hon inte låna ut en maskin till dej så länge? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
|
Jag beställde den lilla kroken till nålträdaren till min D1:a i november och har fortfarande inte sett röken av den av samma anledning - dom har flyttat lagret. Undrar vad dom har för intresse av sina kunder???
Har alltid varit Husqvarna-frälst men det börjar svalna nu och jag börjar titta på andra maskiner för nästa inköp, tyvärr med förhoppningen att andra märke har bättre service. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 531
|
Jag är fundersam över att din gripare har blitvit sned.
Den är av så hårt stål, är du medveten om att det har olyckats för dig eller är det något som bara helt plötsligt blivit? Om du inte vet att du har åsamkat att griparen blivit sned så borde det gå på garanti. Kontrollera med din lokalradiokanal i Sveriges Radio de kanske har lokalt något konsumentvägledarpgm där du kan ringa eller skriva och fråga dem. Vi har här i Norrbotten ett sådant program. Var inte rädd att kontakta, SVT Plus, Aftonbladet och Expressen m fl. Det är viktigt att alla Husqvarnaägare och blivande ägare vet om detta. Du gör dig själv och medmänniskor en björntjänst. Du behöver inte själv ställa upp med namn och bild om du inte vill. I Sverige så har vi källskydd så du behöver inte vara orolig. Berätta bara rakt ut vad som har hänt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
|
Jag väntar forfarande på min overlockare.Affären blir nerringd av irriterade kunder så hon svarar inte på telefon, man ska tydligen sitta och vänta på att verkstaden blir färdig någon gång......Men när?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
|
Jag har mailat både Plus och Aftonbladet,så det är bara och vänta.
I torsdag strax efter lunch ringde jag butiken och hon sa att hon skulle ringa till verkstaden i sunbyberg och så skulle hon ringa upp mig och jag väntar forfarande på samtalet. Idag har jag ringt butiken 3 gånger, ingen svarar och faxen hoppar igång. Jag köpte maskinen den 3 mars och lämnade in den 27-29 mars och sen dess har den varit borta. Vilken ovisshet och VSM Groups hemsida hänvisar bara till återförsäljaren.Vad farao ska man göra? |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:55.