Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-05-24, 18:31   #1
Qwinny Qwinny är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: mar 2005
Inlägg: 1
Så här går det inte till hos alla! Se till att ha en dialog med din husqvarna-försäljare, om han/hon inte är öppen för det så sök upp en annan husqvarnabutik. Allt går att fixa .........självklart skall du ha din maskin.........
Qwinny är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-24, 18:42   #2
Memmel Memmel är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 184
Vad trist med din maskin! Jag har haft en del strul med min maskin och fått skicka iväg den flera gånger, men då har säljaren erbjudit sig att ge mig en lånemaskin under tiden. Inte första gången givetvis, men när strulet fortsatte. Din situation är ju också lite extrem, så jag tycker att det vore befogat. Fråga - det ligger ju i säljarens intresse att kunderna är nöjda.

Hoppas att det löser sig!
Hälsn. Anette
Memmel är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-24, 19:14   #3
syfantasten syfantasten är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: jan 2010
Inlägg: 878
Det här är ju inget som är unikt med vare sig symaskiner eller Husqvarna.
En försäljare har rätt att reparera en maskin under garantitiden, men vad som är skälig tid vet jag inte, det borde finnas fall med mobiltelefoner som du kan åberopa som exempel vas som gäller. Allmänna reklamationsnämnden har en hemsida där jag har för mig att det finns redovisat domar
syfantasten är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-24, 20:47   #4
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Nu beror det inte på min husqvarnabutik för hon skickar iväg maskinen till husqvarna i stockholm och att dem sedan har flyttat på reservdelslagret till tyskland är inget hon kan hjälpa utan det är husqvarna sveriges fel.
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 07:55   #5
LillaMian LillaMian är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: sep 2007
Inlägg: 386
Jag har aldrig haft problem med min HQ-försäljare och jag har alltid fått låna en maskin under tiden.
Vad tråkigt att du råkat hamna mitt i en flytt.
Kan hon inte låna ut en maskin till dej så länge?
LillaMian är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 07:59   #6
Lottan Lottan är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2006
Inlägg: 983
Jag beställde den lilla kroken till nålträdaren till min D1:a i november och har fortfarande inte sett röken av den av samma anledning - dom har flyttat lagret. Undrar vad dom har för intresse av sina kunder???
Har alltid varit Husqvarna-frälst men det börjar svalna nu och jag börjar titta på andra maskiner för nästa inköp, tyvärr med förhoppningen att andra märke har bättre service.
Lottan är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-25, 08:16   #7
Gumpan58 Gumpan58 är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: apr 2007
Inlägg: 2 531
Jag är fundersam över att din gripare har blitvit sned.
Den är av så hårt stål, är du medveten om att det har
olyckats för dig eller är det något som bara helt
plötsligt blivit? Om du inte vet att du har åsamkat att
griparen blivit sned så borde det gå på garanti.

Kontrollera med din lokalradiokanal i Sveriges Radio
de kanske har lokalt något konsumentvägledarpgm där
du kan ringa eller skriva och fråga dem. Vi har här
i Norrbotten ett sådant program.

Var inte rädd att kontakta, SVT Plus, Aftonbladet och
Expressen m fl. Det är viktigt att alla Husqvarnaägare
och blivande ägare vet om detta. Du gör dig själv och
medmänniskor en björntjänst. Du behöver inte själv
ställa upp med namn och bild om du inte vill. I
Sverige så har vi källskydd så du behöver inte vara
orolig. Berätta bara rakt ut vad som har hänt.
Gumpan58 är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-05-31, 20:29   #8
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag väntar forfarande på min overlockare.Affären blir nerringd av irriterade kunder så hon svarar inte på telefon, man ska tydligen sitta och vänta på att verkstaden blir färdig någon gång......Men när?
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-06-22, 19:15   #9
AnnLindahl AnnLindahl är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: nov 2008
Inlägg: 269
Jag har mailat både Plus och Aftonbladet,så det är bara och vänta.
I torsdag strax efter lunch ringde jag butiken och hon sa att hon skulle ringa till verkstaden i sunbyberg och så skulle hon ringa upp mig och jag väntar forfarande på samtalet. Idag har jag ringt butiken 3 gånger, ingen svarar och faxen hoppar igång. Jag köpte maskinen den 3 mars och lämnade in den 27-29 mars och sen dess har den varit borta. Vilken ovisshet och VSM Groups hemsida hänvisar bara till återförsäljaren.Vad farao ska man göra?
AnnLindahl är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons