![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Jo, jag vet men jag ska gå och kolla en extra gång.
Nu har jag gjort det. Näe, den är inte trög, som sagt var ett visst motstånd men inte mycket. Jag har inte reagerat på att den är trög någon gång. En 1100DA är det. Senast redigerad av Gumpan58 den 2010-05-18 klockan 18:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Bernina 1100 här. Inte går spaken värst trögt hos mig! Rullfållar titt som tätt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Ja, ja 1100 DA min är trög
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Tycker inte det vore någon nackdel om det vore lite trögt. Då vet man att man inte ställer om den av misstag (åt ena eller andra hållet) när man håller på och trixar med något annat! Men min går som sagt lätt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Min går inte så lätt att det finns någon risk att
den åker iväg om jag råkar komma åt den. Åh, inte behöver man byta maskin pga det heller. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Nej.. Om det är trögt att byta någon spak man byter på bara ibland är det ju inte så farligt.
Värre när det är trögt när man ska veva på handhjulet. Vilket overlocken tyvärr är! Men det är någonting jag tycker att nästan alla nya symaskiner verkar vara - tröga som sjutton. Min pfaff 332 från 50-talet däremot.. den kan man rulla handhjulet med bara lillfingret ungefär. gött mos! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
|
Ja, nu må ni förlåta mig men jag känner inte igen det,
att handhjulet är trögt. På min overlock är den inte trög, den går marginellt något lite trögare än på den vanliga symaskinen. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:51.