![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Provade aldrig med någon annan nål, vore dock intressant att göra.
Jag tänkte dock bara tipsa andra som ev. har liknande problem om en annan Gutermann tråd som är bättre än den vanliga extrastarka. Tera 40 dtex 750(3) står det på rullen (om nu detta är namnet) och denna tråden är både starkare och framförallt tunnare och glattare. Fungerade betydligt bättre i maskinen. Kommer i 400 m rullar och blir faktiskt också billigare per meter om du nu behöver så mkt. 100 kr fick jag betala mot ca 37 för 100 metrarna. Se så fint det blev till slut: :P Senast redigerad av niclas den 2010-05-14 klockan 18:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Jättebra att det löst sig till slut! Ser också bra ut!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Hej,
Längesedan ämnet avslutades men jag gör ett försök, niclas (eller någon annan): Var kan jag köpa tråden du rekommenderar? Har exakt samma problem som du beskrivit, Tack på förhand, |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Öka trådspänningen
Jag var idag och fick just denna maskin demonstrerad för mig hos en återförsäljare.
Han berättade specifikt att när man syr i kraftigare material skall man öka trådspänningen drastiskt tills man får en bra raksöm. En demonstration i dubbelvikt skinn (nappa) visade att så var också fallet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Även jag fightas med ett liknande problem med en easyjeans. Någon som har tips & fick till det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
Taggar |
easy jeans, kraftig tråd, trådspänning, övertrådspänning |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 08:28.