|  | 
|  | Nyheter |  |  | Artiklar |  |  | Bloggar |  |  | Forum |  |  | Bilder |  |  | Annonser |  |  | Recensioner |  |  | Länkar |  |  | Kalender |  |  | Medlemmar |  |  | Din sida |  |  | Om... |  | 
 Bevakningar
 Bevakningar    Inställningar
 Inställningar    Sök i forum
 Sök i forum    Forumregler
 Forumregler  |  2010-04-27, 08:43 | #1 | 
| Medlem sedan: jun 2009 
				 | 

Tyg till min klänning!
			 Klänningen Jag ska sy min brudklänning som ska användas till midsommar. Har köpt detta mönster och behöver tygförslag. Tänker mig en rejäl tyllkjol under också  Jag hade tänkt mig en vit/offwhite klänning med ev prickig tyllkjol. Men prickig tyll är visst svårt att hitta... Men så pratade jag med en tjej på Krinolin i Linköping och hon har ett prickigt sidentyg!!! Låter ju helt fantastiskt!! offwhite prickar på vitt. Meeen... så till priset... 6-800 kr per meter.... och jag behöver ca 3,6 m tyg... plus tyll (då vanlig tyll, inte prickig så klart) Det känns som massor med pengar... Vi har en väldigt stram bröllopsbudget... Så snälla hjälp mig med tygförslag!! Tygshoppar på nätet, u name it! | 
|   |   | 
|  2010-04-27, 11:04 | #2 | 
| Medlem sedan: okt 2008 
				 | Måste det vara siden? Här finns väldig fina satin och taft tyger, även tyll finns men tyvärr ingen prickig. http://www.tyg.se/Tyger/Klaedtyger.h...78&c=819&p=819 Man kan beställa tygprover gratis om man vill känna på tyget. Jättefin klänning förresten. Har köpte det mönster själv, ska bli en prickig 50:tals inspirerad sak när den är färdig.  | 
|   |   | 
|  2010-04-27, 13:37 | #3 | 
| Forumvärd Medlem sedan: aug 2006 
				 | Här finns det glittrig prickig tyll i vitt: http://www.cheapfabrics.co.uk/thesto...oducts_id/2284 Relativt billigt också. Billig siden med prickar har jag dock inte sett, men, titta i de gamla trådarna kring billigt siden här. Någon av dessa sidor som nämns där kan ju ha. | 
|   |   | 
|  | 
		«
			Föregående ämne
			|
			Nästa ämne
		»

| Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | 
| Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet | 
| 
 |  | 
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:56.

Linjär visning
 Linjär visning