![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
Notiser |
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
|
Skynda dig och köp den!!!
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Husqvarna trampsymaskin
Tack för råd och stöd! Jag skall slå till idag,
![]() Ingen rost är det på den, remmen ser fräsch ut, lite slak "bara". Den är mycket använd för framför pressarfoten är den svarta lacken delvis nedsliten till gjutjärnet (?), och texten Husqvarna är delvis borta i början av ordet. Jag tycker att gamla saker inte skall se helt nya ut, så det är OK för mig att det är användar-patina. Ha en härlig vår! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det låter bra, kul med saker som syns att de är använda/älskade.
Det är inte säkert att det går att fälla ner maskinen. Jag tror gångjärnen är en smart lösning när du ska fälla upp maskinen, den behöver nämligen oljas på undersidan med! ![]() När det gäller slackheten på drivremmen: har du sett om den går at ställa i två lägen med hjälp av en "spak"-liknande sak ungefär i knähöjd? Den som jag har, har en sån, så man kan sätta remmen i en slakare position, min gamla moster sa "spänna av" remmen. Så sätter man den i det spändare läget "spänner" när man ska sy. Detta för att remmen, som brukar vara av läder inte ska töjas ut, så den inte driver runt längre. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 07:54.