![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

![]() |
#3 |
|
Hej
Tycker att du skall börja med att satsa smått. Jag var förvisso stick/virk och broderkunning innan jag lärde mig själv att sy på maskin. Valde bort syslöjd i skolan till förmån för träslöjd. I 30- års åldern ville jag börja sy, fick min mammas gamla Singer från 1960-talet, enkel instruktion och går som en pärla. Älskar fortfarande denna maskin. Har även flera nyare varianter, overlock...men tyvärr syr jag hellre på min gamla Singer, upplever flera av de andra som plastiga och att man inte kan sy i tjockare tyger. Mitt förslag är att du köper en vanlig enkel maskin, gärna äldre, billig och stabil. Gillar du sedan att sy så köp en overlockmaskin För att sy fina kläder behövs inte så fina/dyra maskiner. Satsa gärna på en sykurs. Lycka till och fråga gärna om du behöver hjälp |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 14:17.