![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
#1 |
|
Misslyckad
Jaha...första korsetten klar och blev inte bra alls
![]() Ritat mönster själv och den färdiga korsetten blev skit. Har beställt underbyst mönster från Laughing Moon men fattar som vanligt inte storleks tabellen ![]() Ger snart upp all sömnad.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Berätta mer! Beskriv problemen!
Jag tror LafnMoons storlekstabell fungerar så att du kollar in midjemått, översätter till tum (1 tum = 2,5cm) och letar i tabellen efter lämplig storlek. Hamnar du mitt emellan väljer du det mindre måttet. Det är viktigt att alltid sy upp en toile för att se att måtten är OK, speciellt om du tagit fram ett eget mönster. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Det är det som är märkligt...jag hade sytt upp en toile. Korsetten blev för stor....kan inte snöra den ordentligt.
Blir inte klok på Laughing Moons mönster..men är nog inte min dag idag ![]() http://www.lafnmoon.com/measure.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Blev BÅDE toilen OCH korsetten för stora?
Har du haft koll på sömsmånerna? Har du koll på tyget - vissa tyger har mekanisk stretch eller bara töjer sig av allmän kommunal djävlighet. LfnMoons mönster brukar inte vara så knasiga även om jag får ebola eller åtminstone en släng rabies av det där tunna äckliga mönsterpapperet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Bara korsetten som blev för stor....måste missat med sömsmånen.
Har Laughing Moons mönster inräknad sömsmån? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
|
Japp - kolla nog hur mycket som står angivet, men det är 12 eller 15 mm ... CIRKA. (12.75 mm brukar någon petimäter säga ....
![]() Som jag skrev i en annan tråd - en miss på en millimeter ger 2-3 cm fel i slutänden. |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 04:57.