![]() |
![]() | Nyheter | ![]() | ![]() | Artiklar | ![]() | ![]() | Bloggar | ![]() | ![]() | Forum | ![]() | ![]() | Bilder | ![]() | ![]() | Annonser | ![]() | ![]() | Recensioner | ![]() | ![]() | Länkar | ![]() | ![]() | Kalender | ![]() | ![]() | Medlemmar | ![]() | ![]() | Din sida | ![]() | ![]() | Om... | ![]() |

|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne | Betygsätt ämne | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Forumvärd
|
Det finns olika skolor, men, tittar man på köpta mer skräddade plagg så är mellanlägget på tyget på insidan. Samma sak har jag hört från de personer som "jobbar inom industrin". Detta bland annat eftersom man vill behålla egenskaperna hos det synliga yttertyget, men också för att stadgan behöver komma inifrån för att ge en snygg utsida. Jämför med t.ex. balklänningar där plastskenorna nästan alltid sitter i fodret. Använder man mellanlägg på utsidan behöver man ju också göra det på hela tyget, för att det inte ska bete sig olika och därför se konstigt ut. Vilket kan vara lite onödigt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
Tack för ditt svar. Ja så kan det vara då.
Jag tog också och läste några gamla böcker om sömnad och där står det att mellanlägg skall vara på den sidan som inte syns. Gör helt enkelt pga min erfarenheter med knölig mellanlägg som lossnar och bildar bubblor, veck osv.. Inte så fint att ha på synliga sidan. Nu har jag i alla fall sytt klart 2/3 av plagget. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
|
Och nu är tunikan klar.
Blev jättefin, passformen är jättebra - trots att jag valt 6 storlekar mindre i storlek. ![]() ![]() Så roligt, har inte sytt något till mig själv på så fasligt länge. Speciellt inte någonting jag kan bära till vardags. Det är tyget jag föll för. EDIT: Eller 3 storlekar, det beror på hur man räknar.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
|
Vad är det för tyg då? *nyfiken*
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
|
Om du har tidningen så kan du bläddra till sidan jag beskrev om.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
«
Föregående ämne
|
Nästa ämne
»
Ämnesverktyg | Sök i detta ämne |
Visningsalternativ | Betygsätt det här ämnet |
|
|
Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 09:00.