Nyheter Artiklar Bloggar Forum Bilder Annonser Recensioner Länkar Kalender Medlemmar Din sida Om... 
Bevakningar   Inställningar   Sök i forum   Forumregler
Gammal 2010-02-27, 21:49   #1
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Självklart ska man kunna ställa krav på tyg. Jag har sett tyger från 50-talet ungefär och fortfarande har samma fina lyster i färgen. Så sådant får de inte skylla bort på.

Jag vet inte om lapptäckstyger är sämre än vanliga tyger. Eller kanske man märker det mer för man köper så väldigt många olika tyger och de kostar en del också?

Jag har också haft dåliga erfarenheter med andra tyger. Pälstyg som tappar päls fort och hårar ner. Trikåtyg som blir urtvättade efter några få tvättar. Fleece som noppar fort.

Butiker brukar försöka förklara bort det genom att man skött tygerna fel. Det är lite knepigt egentligen eftersom de mycket sällan, i princip aldrig, upplyser om tvättråd vid köpet. Och sedan kan ord stå mot ord om det framförts muntligt. Borde nästan stå på lapp som följer med tyg.
Där är tyget jag köpt genom Ottobre ett föredöme eftersom de skickat med en tryckt lapp där de ringat in och skrivit dit tvättinfo (40 grader, 2 prickar stryk, ingen torktumling osv)

Och sedan vill många butiker inte kännas vid tygerna eftersom de ju är tillklippta och inte kan återköpas, eller något ditåt.

Egentligen borde butikerna vara snällare med att ta emot reklamationer och ersätta kunder, eftersom de sedan i sin tur kan informera grossisterna/fabrikerna om problemet och då får de fixa till det! Är väl bra med feedback?

Ja, jag får väl skriva ihop ett brev och skicka till Panduro. Jag tror nämligen jag har noll chans om jag går till butiken. Brukar oftast vara så, nån trött expedit som inte vill besvära sig med sådana grejer.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-03-02, 15:58   #2
ichigo ichigo är inte uppkopplad
 
Medlem sedan: feb 2005
Inlägg: 3 988
Se där! Jag skulle nog inte ha varit så negativ för de på Panduro var snälla! Jag gick dit med tyget och klänningen och berättade. Hade ju ingen kvitto, men de kunde hjälpa mig ändå, jag fick motsvarande mängd tyg av andra tyger så jag valde 2 st 25 cm klipp tyger (gamla tyget var 50 cm) och de fick ta mitt tyg för undersökning.

Så det var ju ett bra slut! Kanske är det lättare med Panduro för de är ju stor företag och har "råd" med att ersätta folk medan mindre företag kanske inte kan vara lika generösa.

Men jag vill ändå att mindre företag också gör det för det är bättre att hjälpa en missnöjd kund och kunden blir nöjd och glad så återkommer kunden flera gånger i framtiden. Det är ju bättre än att inte vilja hjälpa en missnöjd kund för att spara några pengar, och då kommer kunden inte köpa längre eller mycket motvilligt och inte lika ofta.

Så nu är jag nöjd med Panduros agerande.
ichigo är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg Sök i detta ämne
Sök i detta ämne:

Avancerad sökning
Visningsalternativ Betygsätt det här ämnet
Betygsätt det här ämnet:

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är av
HTML-kod är av



Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:19.


Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Sysidan.se är byggd med CommunityLib från Mainloop Personuppgiftspolicy
Annons